هشدار آیت‌الله مصباح یزدی درباره فتنه آینده

بعید نیست در آینده فتنه‌ای شدید‌تر توسط افرادی صورت گیرد که امروز آنها را به عنوان نیروهای ارزشی می‌شناسیم آیت‌الله مصباح یزدی؛ عضو مجلس خبرگان رهبری با هشدار نسبت به روند فعلی فعالیت‌های فرهنگی کشور و مسوولان آن اظهار داشت: بعید نیست در آینده فتنه‌ای شدید‌تر توسط افرادی صورت گیرد که امروز آنها را به عنوان نیروهای ارزشی می‌شناسیم، همان‌گونه که در فتنه اخیر کسانی که قبلا نخست‌وزیر، رییس‌جمهور و رییس مجلس نظام بودند، حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس، رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در دیدار با هیات‌رییسه دانشگاه تربیت مدرس با تاکید براینکه بینش اسلامی، عقلانی‌ترین بینش‌ها است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین بعد شخصیتی انسان وابسته به عقاید و ارزش‌هایش است که اگر این بعد از انسان گرفته شود، به سختی می‌شود یک تفاوت جوهری بین انسان و سایر حیوان‌ها قائل شد.

وی ادامه داد: بر خلاف سایر موجودات، انسان آفریده شده تا با افعال اختیاری خود به کمال برسد؛ کمالی که تنها در سایه ارتباط با خدا حاصل می‌شود و حتی بقای حیات مادی و سایر مسائل دیگر نیز در راستای این هدف است.

آیت‌الله مصباح یزدی هدف از انقلاب اسلامی را نیز در راستای این کمال دانست و گفت: متاسفانه وقتی به سیر فعالیت‌های فرهنگی به معنای خاص آن؛ یعنی اعتقادات و ارزش‌ها بنگریم می‌بینیم یک سیر نزولی طی شده است؛ یعنی از زمان تاسیس ستاد انقلاب فرهنگی تا زمان فتنه اخیر یک منحنی نزولی در زمینه فرهنگی ترسیم می‌شود؛ هر چند اخیرا خداوند به کسانی توفیق داد تا اندکی توانستند این منحنی را به طرف صعود تغییر جهت دهند، اما ما هنوز به نقطه آغاز انقلاب هم نرسیده‌ایم.

وی ریشه همه مشکلات فرهنگی را عدم اعتقاد راسخ و محکم مسوولان به دین و ارزش‌های اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: گاهی نامی از ولایت فقیه برده می‌شود؛ ولی محتوای آن درک نشده و گاهی اسلام به گونه‌ای معرفی می‌شود که مردم خوش‌شان بیاید، در حالی‌که جایگاه اسلام تضعیف می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با هشدار نسبت به روند فعلی فعالیت‌های فرهنگی کشور و مسوولان آن اظهار داشت: بعید نیست در آینده فتنه‌ای شدید‌تر توسط افرادی صورت گیرد که امروز آنها را به عنوان نیروهای ارزشی می‌شناسیم، همان‌گونه که در فتنه اخیر کسانی که قبلا نخست‌وزیر، رییس‌جمهور و رییس مجلس نظام بودند، حضور داشتند.