پخش «صاحبدلان»، ماه رمضان، شبکه سحر

در کنار ویژه برنامه‌های مناسبتی ماه مبارک رمضان، مخاطبان آذری زبان شبکه جهانی سحر در ایام رمضان به تماشای دوبله آذری مجموعه تلویزیونی «صاحبدلان» خواهند نشست. به گزارش روابط‌عمومی شبکه جهانی سحر، سیمای آذری شبکه جهانی سحر در ایام ماه مبارک رمضان با مجموعه تلویزیونی «صاحبدلان» میهمان خانه‌های مخاطبان آذری زبان خواهد بود که داستان آن در مورد صحاف پیر و متدینی به اسم «سیدخلیل صحاف‌زاده» است که به دلیل کهولت سن، کار صحافی را رها کرده و مشغول خرید و فروش کتاب‌های قدیمی و خطی شده است. او با نوه‌اش «دینا» که دانشجوی رشته فیزیک است، اختلاف‌نظرهایی در حوزه معارفی دارد و پسرش «محمود» هم بر سر سهم‌الارث‌اش با پدر و دینا کشمکش دارد و همه اینها در حالی است که تقابل دیدگاه‌های سیدخلیل با برادرش سید جلیل هم ماجراهایی می‌آفریند و...

این مجموعه در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در ایام ماه مبارک رمضان از سیمای آذری شبکه جهانی سحر روی آنتن می‌رود.

در این راستا، پخش سخنرانی و ویژه برنامه‌های افطاری و سحری نیز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده توسط این سیما است که در ایام ماه مبارک رمضان تقدیم مخاطبان می‌شود که از آن جمله ویژه برنامه‌های ترکیبی «ضیافت الهی» به تهیه کنندگی «امیرهوشنگ دارایی» است که برای پخش در سحرهای این ماه مبارک از ساعت ۴ الی ۵ بامداد به وقت تهران تدارک دیده شده و از ابتدای رمضان المبارک تا عید فطر در منظر بینندگان آذری زبان شبکه جهانی سحر قرار خواهد گرفت.

پلاتوی مجری با دکلمه و شعرخوانی، گفت‌وگوی کارشناسی با حضور کارشناس مذهبی حاضر در استودیو، پخش دعای ویژه سحرهای ماه رمضان، ادعیه روزانه ماه رمضان، وله‌های مذهبی و پخش زنده اذان صبح به افق باکو در خلال برنامه از جمله بخش‌های مختلف این ویژه برنامه به شمار می‌رود.

اجرا، مترجمی و نویسندگی این ویژه برنامه‌ها را «توفیق اسداف» بر عهده دارد.