هدف ما از این پس معرفی «مکتب ایران» است

خبرگزاری فارس نوشت: اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر رییس‌جمهور با بیان اینکه برخی‌ها از من خرده می‌گیرند که چرا نمی‌گویی مکتب اسلام و می‌گویی مکتب ایران، گفت: از مکتب اسلام دریافت‌های متنوعی وجود دارد، اما دریافت ما از حقیقت ایران و حقیقت اسلام، مکتب ایران است و ما باید از این به بعد مکتب ایران را به دنیا معرفی کنیم. به گزارش خبرگزاری فارس، رحیم مشایی رییس دفتر رییس‌جمهور که در مراسم اختتامیه همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور سخن می‌گفت، افزود: ایران در فصل جدیدی از حیات تاریخی خود قرار دارد و همه شواهد و قرائن بر این نکته گواهی می‌دهند.

رییس شورای هماهنگی مناطق آزاد ویژه اقتصادی با بیان اینکه باور دارم واژه ایران ذکر است در بیان چرایی این گفته خود، تاکید کرد: شما در ذکر دنبال چه چیزی هستید. ذکر واژه مرتبط با روح مومن است و به جهان درون باور کردن ارزش‌های متعالی انسان مرتبط است.

وی با ذکر این بیت شعر که «از ذکر چه می‌جویند شاعران، همان را بجویند از ایران» گفت: ایران ذکر است و تاریخ ایران آکنده از ایمان است، گفت: مگر می‌شود ایمان را در جایی جست‌وجو کنیم که علم و معرفت در آنجا نباشد چرا که حقیقت ایمان منوط به علم و معرفت است.