وزیر کار: مردم وزارت کار را با وزارت اشتغال اشتباه می‌گیرند

وزیر کار و امور اجتماعی گفت: ضعف در تبلیغات و اطلاع رسانی سبب ناشناخته ماندن ماموریت‌ها در وظایف وزارت کار و امور اجتماعی شده است. به گزارش‌ایسنا، عبدالرضا شیخ الاسلامی‌ در شورای اداری همدان افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از مهم‌ترین کارهای کشور است که متاسفانه خوب درک نشده است. وی توانمندسازی را از وظایف اصلی‌این وزارتخانه برشمرد و از ‌اینکه در جامعه به خوبی جا نیفتاده، انتقاد کرد. شیخ‌الاسلامی ‌اصلاح و تغییر نگرش عمومی ‌به وظایف وزارت کار را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: بسیاری از مردم ‌این وزارت خانه را با وزارت اشتغال اشتباه می‌گیرند، بنابراین بازشناسی وظایف و مسوولیت‌های وزارت کار و امور اجتماعی از وظایف امروز ما به شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: نباید از وظایف اصلی خود غافل شویم، همه فشارهای موجود باید با انجام دقیق وظایف خود از جمله تامین شغلی، کوشش حمایتی مطلوب در تنظیم روابط کارگر و کارفرما، آموزش‌های مهارتی و تثبیت مشاغل موجود بزرگ‌ترین خدمت را به مردم داشته باشیم. وی تاکید کرد: برای توسعه اشتغال باید اشتغال موجود را تثبیت کرد؛ چرا که در‌این صورت سرمایه‌گذاران تشویق به سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی می‌شوند.

وزیر کار ادامه داد: امروزه متاسفانه اغلب وقت خود را صرف موضوع دریافت تسهیلات بانکی برای تقویت بخش‌های مختلف اقتصادی می‌کنیم، در حالی که باید در خصوص بهبود فضای کسب و کار اقدام کرد.