دادگاه جعفر پناهی تجدید ‌وقت شد

وکیل جعفر پناهی از تجدید وقت جلسه دادگاه موکل خود به دلیل عدم حضور رییس‌شعبه و نماینده دادستان خبر داد. فریده غیرت در گفت‌وگو با «ایلنا»، با اعلام این مطلب اظهار کرد: قرار بود روز دوشنبه جلسه رسیدگی به اتهامات جعفر پناهی و محمد رسول‌اف در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی پیرعباسی برگزار شود که به دلیل عدم حضور وی و نماینده دادستان جلسه رسیدگی به ۶ مهرماه موکول شد. وی اتهامات موکل خود را اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد. غیرت که وکالت حسین نورانی‌نژاد را هم بر عهده دارد، از اتمام محکومیت وی در شهریورماه خبر داد و اظهار کرد:‌ در حکم صادره علیه موکلم، وی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود که با این اوصاف، در شهریورماه محکومیت وی به پایان خواهد رسید.

وکیل نورانی‌نژاد خاطرنشان کرد: پس از گذشت نیمی از دوران محکومیت، از دادستان تهران تقاضای آزادی مشروط کردیم که این امر مورد موافقت مقامات قضایی قرار نگرفت.

غیرت همچنین از ارسال پرونده‌های ژیلا بنی‌یعقوب و سارا توسلی به دادگاه تجدید نظر خبر داد و گفت:‌ بنی‌یعقوب در مرحله بدوی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به یک سال حبس و ۶ سال محرومیت از روزنامه‌نگاری محکوم شد و توسلی نیز به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به ۶سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.