رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی با اشاره به کشف ۸۱ کیلو و ۱۵۷ گرم موادمخدر در بازرسی از ملاقات‌کنندگان زندانیان در سال گذشته گفت: لازم است تغییراتی در حوزه کنترل زندان به عمل آید. سرتیپ پاسدار «بهرام نوروزی» در پنجمین گردهمایی فرماندهان یگان حفاظت ادارات کل زندان‌های کشور افزود: کشف مواد مخدر از ملاقات‌کنندگان امری مشکل به شمار می‌رود؛ چرا که این افراد از حربه‌های متفاوت برای انتقال مواد مخدر به درون زندان استفاده می‌کنند. وی جلوگیری از ورود موادمخدر به داخل زندان‌ها را با استفاده از سگ‌های مواد یاب، بادی اسکنر و سایر ابزارهای فنی را ممکن دانست و افزود: در این رابطه تمهیدات خوبی اندیشیده شده است. رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه حدود یک پنجم زندانیان کشور در دام اعتیاد گرفتار هستند، یاد آور شد: تمامی تلاش ماموران نیروی انتظامی جلوگیری از ورود مواد مخدر به درون زندان‌ها است.

در همین رابطه دستگاه قضایی با وارد‌کنندگان مواد مخدر برخورد شدیدی خواهد داشت. این مقام انتظامی از مسوولان حفاظت فیزیکی سازمان زندان‌ها و بندهای زندان خواست، ضمن هوشیاری با انجام اقدامات اطلاعاتی و پیچیده، اجازه ندهند تا مواد مخدر به داخل زندان‌ها ورود پیدا کند.

استفاده از سگ موادیاب در زندان

نوروزی بر ضرورت استفاده از شیوه‌های جدید و تامین امکانات برای یگان‌های حفاظت تاکید کرد و افزود: استفاده از سگ‌های موادیاب در تمام زندان‌ها و انجام تحقیقات و پژوهش‌های علمی در پیشگیری از بروز جرایم در زندان‌ها موثر بوده است.