جمعی از طلاب حوزه علمیه، با حضور در محل اقامت آیت‌الله العظمی صافی در مشهد با این مرجع تقلید دیدار کردند. به گزارش ایسنا،‌ آیت‌الله العظمی صافی در این دیدار، حوزه‌های علمیه را پاسداران مرزهای عقیدتی شیعه دانست و گفت: امروزه به برکت وجود حوزه علمیه، معارف شیعه در جهان در حال گسترش است و طلاب باید با همت و تلاش، همه وقت خود را صرف احیای امر اهل‌بیت علیهم السلام و رساندن پیام شیعه به جهان کنند.

وی با اشاره به دسترسی آسان همه مردم دنیا به وسایل ارتباطی، وظیفه حوزه‌ها و طلاب را جهانی دانست و افزود: امروز طلاب باید با شبهه‌ها و عقاید باطله آشنا شوند و تحت نظر اساتید مجرب و مسلط، جواب این شبهات را فرا گیرند تا با شبهاتی که از طریق ماهواره‌ها و سایت‌های اینترنتی منتشر می‌شود، مقابله کنند و برخورد علمی با این گونه افکار باطل انجام شود.

صافی گلپایگانی طلاب را فرزندان معنوی حضرت ولی عصر دانست و با اشاره به برخی رفتارها و سخنان مغایر دین در جامعه اظهار کرد: اگر می‌خواهیم اسباب خوشحالی حضرت ولی عصر را که صاحب این حوزه‌ها هستند، فراهم کنیم باید در برابر این اعمال مقاومت کنیم تا دین در کشور، از مسیر اصلی خود منحرف نشود.