محدودیت در روابط علمی با انگلیس‌ و آمریکا

وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی درباره وضعیت روابط علمی ایران با انگلیس و آمریکا به ویژه در وزارت بهداشت گفت: با توجه به سطح پایین روابط و دشمنی های جدی این دو کشور نسبت به ایران ما در وزارت بهداشت محدودیت‌هایی را ایجاد کرده‌ایم. دکتر مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با مهر افزود: ما در وزارت بهداشت با توجه به سطح پایین روابط و دشمنی‌های جدی که می‌بینیم از سوی انگلیس و آمریکا نسبت به ما صورت می‌گیرد، محدودیت‌هایی را ایجاد کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: البته دانشجویان ایرانی که می‌خواهند به خارج از کشور بروند تا دوره‌های تخصصی خود را بگذرانند نیز تمایلی ندارند و ما هم از این موضوع، استقبال می‌کنیم و از دانشجویان خواسته‌ایم برای کشورهای دیگری پذیرش بگیرند. وحید دستجردی یادآور شد: کشورهای دیگری در دنیا هستند که برای دانشجویان گزینه های قابل توجهی به شمار می‌آیند. دانشجویان می‌توانند از کشورهای اروپایی که همکاری‌های علمی خوبی با ما دارند پذیرش دریافت کنند.

وزیر بهداشت یکی از علت‌های ایجاد محدودیت برای ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی در انگلیس و آمریکا را در معرض تهدید قرار گرفتن دانشجویان ایرانی برشمرد و گفت: ما از این هراس داریم که رفتن دانشجویان ما به برخی از این کشورها ایجاد دشمنی‌های خاص بکند و دانشجویان ایرانی را در معرض تهدید قرار دهد.