دنیای اقتصاد - خبرگزاری رسمی دولت دیروز خبر داد که رییس‌جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد آماده است در نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل، رو در رو با باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا گفت‌و‌گو کند.محمود احمدی‌نژاد درباره اظهارات جدید مقامات آمریکایی مبنی‌بر آمادگی آنان برای گفت‌و‌گو با ایران در سطوح بالاتر اظهار داشت: زمانی که آقای بوش بر سر کار بود، ما می‌گفتیم که آماده هستیم در برابر رسانه‌ها با وی صحبت کنیم، اما به من گفتند که او از این گفت‌و‌گو واهمه دارد؛ بنابراین پیشنهاد کردم که مشاورانش را هم به همراه بیاورد.احمدی‌نژاد افزود: سال گذشته نیز در سفر به نیویورک اعلام کردیم که آماده گفت‌و‌گو با اوباما هستیم و اکنون هم بار دیگر اعلام می‌کنیم که در اواخر شهریورماه که قرار است در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور یابم، با آقای اوباما حاضر به گفت‌و‌گو هستم.رییس‌جمهوری ادامه داد: ما حاضریم مرد و مردانه و رو در رو و در برابر رسانه‌ها با آقای اوباما مسائل جهان را روی میز بگذاریم تا معلوم شود راه‌حل چه کسی بهتر است. در همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور بیان شد

آمادگی احمدی‌نژاد برای گفت‌وگو با اوباما

رژیم صهیونیستی عددی نیست که بخواهد علیه ایران اقدامی انجام دهد

محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور با اشاره به اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با ایران در سطح ‌بالاتر تصریح کرد: ما در سطح بالاتر هم آماده گفت‌وگو هستیم و زمان بوش هم بنده در سفری که به نیویورک داشتیم آمادگی ایران را برای گفت‌وگو اعلام کردم و سال گذشته نیز به اوباما اعلام کردم که آماده گفت‌وگو هستیم. الان نیز اعلام آمادگی می‌کنیم. به گزارش خبرگزاری فارس احمدی‌نژاد دیروز در همایش ایرانیان خارج از کشور با اعلام این خبر که شهریور ما آماده گفت‌وگو با اوباما به صورت آزاد و در برابر رسانه‌ها و در خصوص مسائل جهانی هستیم، گفت: ما آماده‌ایم که با اوباما در سفری که برای شرکت در سازمان ملل خواهیم داشت گفت‌وگو کنیم و هر کس هر منطقی که داشت روی میز گذاشته تا ببینیم راه‌حل چه کسی بهتر است.

وی با بیان اینکه اوباما از تغییرات خبر داد که ما از آن استقبال می‌کنیم، اما از آن مایوس هستیم، گفت: ایشان متاسفانه از فرصت‌ها درست استفاده نکرد و در محاسبات خود بیش از اندازه به صهیونیست‌ها بهانه می‌دهد در حالی که ملت‌ها هم مهم هستند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: بالاخره ما نفهمیدم دولت آمریکا تحت سیطره صهیونیست‌ها است یا اینکه رژیم صهیونیستی تحت سیطره دولت آمریکا است که سرانجام آن را روشن کنند.

رییس‌جمهور گفت: اوباما اگر حریف گروه‌های فشار نیست حداقل می‌تواند در تلویزیون به مردم آمریکا بگوید تا خود مردم حساب آنها را برسند در حالی که اینها آبروی مردم آمریکا را با کارهای خود از بین می‌برند. احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه شیوه مدیریت آنها در عراق، افغانستان و سایر نقاط جهان را قبول نداریم، اظهار داشت: ما روش آنها را شکست خورده می‌دانیم که اگر آنها تعقل کنند این حرف ما به نفع آنها است.

چرا که ما روش نجات آنها را نشان می‌دهیم، اما آنها با ادبیات ۲۰۰ سال قبل با ایران صحبت می‌کنند. وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: آمریکایی‌ها باید صحبت کردن با ملت‌ها و ادب یاد بگیرند؛ چرا که وقتی با ملت‌ها حرف می‌زنند انگار که با نوکر آبا و اجدادی خود صحبت می‌کنند. احمدی‌نژاد افزود: آنها به جایی رسیدند که اسنادی منتشر می‌کنند که بگویند شکست‌شان در افغانستان تقصیر ایران است؛ در حالی که این حرف بالا بردن ایران است و یعنی به صورت غیرمستقیم در مسائل در مقابل ایران شکست خورده‌اند البته ما مخالف کشته شدن انسان‌ها هستیم و حتی برای سربازان ناتو نیز ناراحتیم و معتقدیم آنها نیز باید در کنار زن و فرزندان خود باشند.

رییس‌جمهور ادامه داد: ما این حرف را از یک لحاظ از شما می‌پذیریم نه اینکه ایرانی‌ها به صورت نظامی با شما مقابله می‌کنند، بلکه هربار که شما شکست می‌خوردید جلوی عدالت و انسانیت شکست خورده‌اید که امروز ایران محور عدالت‌طلبی در دنیا است بنابراین هر جا که این‌گونه وارد شوید قطعا شکست خواهید خورد.

وی یادآور شد: غرض ما از گفت‌وگو فریب دادن کسی نیست؛ چرا که اگر حرف حقی ارائه شود ما آن را قبول می‌کنیم و تاریخ نشان داده ملت ایران در برابر حرف حق نمی‌ایستد اما شما نیز باید قول دهید که اگر حرف حق، شنیدید آن را بپذیرید.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه همه دولت‌ها، ملت‌ها و انسان‌ها باید به طور عادلانه در مدیریت جهانی مشارکت فعال داشته باشند در خصوص لزوم ساختن ایران، اظهار داشت: ساختن ایران فقط خدمت به ایرانی‌ها نیست در حالی که خدمت به کل بشریت است. رییس‌جمهور یادآور شد: این کشور‌ها تلاش می‌کنند بگویند ایران بیابان است؛ چرا که از ما عصبانی هستند، اما دلیل دیگر آن نیز این است که آنها می‌خواهند ما آن گونه باشیم که آنها نشان می‌دهند. وی ساختن ایران را تقویت جبهه انسانیت، عدالت و ارائه الگو به بشریت توصیف و خاطرنشان کرد: این حرف بنده به این معنی نیست که اگر در سایر نقاط جهان خدمت کنیم خدمت به بشریت نیست. بلکه ایرانی‌ها در هر جای دنیا که هستند باید ایرانی باشند یعنی همه را دوست داشته، خدمتگزار و پاک و امین باشند.

صهیونیست‌ها آدم اجیر کردند که مرا ترور کنند

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: علت ناراحتی دشمنان از ملت ایران این است که می‌دانند روح تمدن‌ساز و فرهنگ‌آفرین ایران بیدار شده است. او با بیان اینکه آنها باید بدانند که با یکی دو نفر طرف نیستند، گفت: صهیونیست‌های احمق آدم اجیر کردند که مرا ترور کنند، این همه از ملت ایران ترور کردید چه شد؟ تک‌تک ایرانی‌ها یک رستم، سیاووش و یک رزمنده دلاور هستند.

آنقدر قطعنامه بدهید که بشود چهار هزار تا

رییس‌جمهور با اشاره به تهدیدات غربی‌ها مبنی بر این که قطعنامه صادر می‌کنند، گفت: آنها دایم می‌گویند قطعنامه می‌دهیم، چند تا قطعنامه تاکنون داده‌اید؟ ۴ تا؟ آن‌قدر قطعنامه بدهید که بشود چهار هزار تا. وی ادامه داد: متوجه نیستند هر یک از قطعنامه‌هایی که آنها می‌دهند سند رسوایی خودشان است و در واقع آبروی خودشان را زیر سوال می‌برند.

احمدی‌نژاد با بیان این که خبرنگاری به من گفت که رژیم صهیونیستی امکان دارد به شما حمله کند، خاطرنشان کرد: من به آن خبرنگار گفتم که آن رژیم عددی نیست و گنده‌تر از آن هم عددی نیست که بخواهد علیه ایران اقدامی انجام دهد.

افتتاح صندوق ارزی ایرانیان خارج از کشور

رییس‌جمهوری، صندوق سرمایه‌گذاری ارزی ایرانیان خارج از کشور را که وعده آن در همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور در سال گذشته داده شده بود، افتتاح کرد. به گزارش ایرنا، در دومین همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور که از روز گذشته و به مدت دو روز در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، صندوق سرمایه‌گذاری ارزی ایرانیان خارج از کشور با هدف ورود سرمایه ایرانیان خارج به داخل کشور افتتاح شد. این صندوق در جزیره‌کیش به همت بخش خصوصی و همکاری ۱۹ نهاد بزرگ مالی از جمله پنج بانک بزرگ کشور به ثبت رسیده است. این صندوق، وجوه ایرانیان را دریافت و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند و به آنها سود می‌دهد که پذیره‌نویسی آن از امروز آغاز خواهد شد. همچنین طرح‌های دیگری نیز توسط رییس‌جمهوری افتتاح شد که از آن جمله می‌توان به بانک اطلاعاتی ایرانیان مقیم خارج از کشور برای اطلاع‌رسانی و ارتباط با ایرانیان خارج اشاره کرد. شبکه مجازی متخصصان ایرانی خارج از کشور و امکان تماس مستقیم از دیگر طرح‌هایی بود که توسط رییس‌جمهوری افتتاح شد. با افتتاح شبکه تماس مستقیم در شهرهای مهم و بزرگ دنیا از جمله استکهلم و سیدنی، ایرانیان خارج از کشور می‌توانند به صورت مستقیم با مرکز شبانه‌روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور تماس بگیرند.

عکس: خبرگزاری فارس