انتقال پایتخت مطرح نیست

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور با اعلام اینکه انتقال پایتخت از تهران مطرح نیست، گفت: بحث اصلی دولت انتقال برخی فعالیت‌ها و نهادها است که ضرورت ندارد در تهران حضور داشته باشند. لطف‌الله فروزنده دهکردی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه در راستای کوچک‌سازی دولت ۱۰ برنامه تحول اداری در دولت اجرا می‌شود‌، افزود: در برنامه تحول دولت الکترونیک، عدم تمرکز، کاهش ساختار، واگذاری امور به بخش خصوصی انتقال شرکت‌ها و موسسات پژوهشی از تهران از جمله کارهای کوچک سازی حجم دولت به شمار می‌رود و انتقال شرکت‌ها از تهران هم برنامه کوتاه مدت دارد و هم نیاز به برنامه‌ریزی بلند مدت دارد. معاون رییس جمهور تاکید کرد: تاکنون ۱۰۶ شرکت دولتی به صورت قطعی از تهران منتقل شده و ۳۵ شرکت نیز در حال انتقال هستند که مقدمات انتقال آن فراهم می‌شود.

فروزنده در مورد انتقال پایتخت از تهران گفت: فعلا چنین بحثی مطرح نشده و بحث اصلی دولت انتقال برخی فعالیت‌ها و نهادها است که ضرورت ندارد در تهران حضور داشته باشند، مانند موسسات پژوهشی که کار اصلی آن در سایر استان‌ها است؛ اما مکان آن در تهران واقع شده است.

معاون رییس جمهور در مورد اعلام اسامی ۱۰۴ شرکت دولتی انتقال یافته از تهران و خارج از تهران بودن این شرکت‌ها از اول گفت: این شرکت‌ها قطعا از تهران منتقل شدند و اگر لیستی مشاهده می‌کنید که منتقل نشده اعلام کنید تا بررسی شود. وی با بیان اینکه کلیه دستگاه‌های اجرایی باید تا پایان مردادماه برنامه‌ خروج کارکنان خود را از تهران اعلام کنند، افزود: بسیاری از این انتقال‌ها آغاز شده است و خروج ۱۰۶ دستگاه اجرایی از تهران به معنی آغاز این حرکت است.