پاسخ سپاه به فرمانده ارشد آمریکا

سردار جوانی:ایران طرحی کوبنده برای پاسخ به هرگونه تجاوز احتمالی آمریکا دارد

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌اعلام کرد که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی‌ایران سال‌ها است طرحی کوبنده و مقتدرانه برای پاسخ به هر گونه تجاوز احتمالی آمریکا و رژیم صهیونیستی تهیه کرده‌اند. سردار یدالله جوانی در گفت‌وگو با‌ «ایرنا»، ادعای «مولن» رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا را که اخیرا مدعی شده است «کشورش برای حمله به‌ایران یک طرح آماده دارد» را عملیات روانی دانست و تاکید کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی جسارت حمله نظامی‌به‌ایران را ندارند.

این مقام ارشد سپاه در عین حال ادعای حمله نظامی‌به‌ایران از سوی آمریکا را چیز جدیدی ندانست و تاکید کرد: در گذشته همچنین ادعاهایی را با برگزاری رزمایش‌هایی مطرح می‌کردند.

سردار جوانی خاطر نشان کرد:‌ این گونه رفتارها بیشتر برای امتیازگیری و فشار برای جمهوری اسلامی‌ایران در بحث مذاکرات هسته‌ای است. به گزارش خبرآنلاین به نقل از سایت ایران دیپلماتیک دریادار مایک مولن، رییس ستاد مشترک آمریکا مدعی شد: ایالات متحده طرحی را برای حمله نظامی به ایران آماده کرده است. به گزارش سی. ان. ان، این مقام نظامی آمریکا ابراز امیدواری کرد آمریکا مجبور به استفاده از این گزینه نشود.

مولن همچنین اعتراف کرد که حمله نظامی به ایران عواقبی غیرقابل پیش‌بینی خواهد داشت. وی همچنین مدعی شد: خطر ایران مسلح به سلاح اتمی نیز غیرقابل قبول است. این ادعاها درحالی است که مقامات سیاسی و نظامی ایران بارها بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده‌اند.

به گفته مولن گزینه حمله نظامی آمریکا به مراکز هسته‌ای ایران، همواره مطرح بوده و در آینده نیز مطرح خواهد بود. رییس ستاد مشترک آمریکا ابراز امیدواری کرد که وضعیت به مرحله‌ای نرسد که اجرای چنین طرحی الزامی شود.معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‌خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ‌ایران همواره آمادگی دفاعی خود را حفظ کرده و ارتقا بخشیده و برای هرگونه اقدام متجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ‌ایران پاسخ کوبنده خواهد داد. سردار جوانی تصریح کرد: آمریکایی‌ها سالیان سال است که چنین طرحی را در سر می‌پرورانند و هرگز جرات حمله نظامی‌به ‌ایران را پیدا نمی‌کنند. وی اظهارکرد: ‌این کشور بیشتر برای سرپوش گذاشتن بر شکست اقتصادی و نظامی‌خود در افغانستان و عراق دست به عملیات روانی می‌زند. سردار جوانی تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها بخواهند دست به ماجراجویی بزنند دامنه آن می‌تواند امنیت کل منطقه را به مخاطره بیندازد. وی افزود: خلیج فارس یک منطقه راهبردی است و اگر امنیت‌این منطقه به مخاطره بیفتد، ‌آنان نیز متضرر می‌شوند و پاسخ ما قاطع است. معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌در مورد تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه‌ایران اظهار کرد: رژیم صهیونیستی از بدو پیروزی انقلاب، جمهوری اسلامی‌ایران را به عنوان یک تهدید ارزیابی کرده و معتقد است‌این تهدید روز به روز افزایش یافته است.

وی یادآور شد: در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب ، صهیونیست‌ها اذعان کردند که با پیروزی انقلاب، آینده تیره و تاری در انتظارشان است. سردار جوانی ادامه داد: آنان شاهد بودند که انقلاب اسلامی‌کانون بیداری برای مقاومت و انتفاضه بود، لذا ‌این موضوع که آنان ‌ایران را تهدیدی برای خود بدانند، امری نیست که امروز به‌ این نتیجه رسیده باشند.

وی دلیل ناتوانی رژیم صهیونیستی را قدرت و توان نظامی‌ایران دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ‌ایران هیچگاه دشمنان خود را نادیده نمی‌گیرد و به همین علت تلاش کردیم تا توان دفاعی خود را ارتقا بخشیم و توان بازدارندگی کشورمان را افزایش دهیم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌تصریح کرد: البته اگر چنین اتفاقی رخ دهد ، بارها مسوولان نظام جمهوری اسلامی ‌به ویژه فرماندهی معظم کل قوا تاکید نموده‌اند که ‌ایران قاطعانه از موجودیت و منافع ملی خود دفاع خواهد کرد.

سردار جوانی با تاکید بر‌اینکه هیچ‌گونه شک و تردیدی برای دفاع وجود ندارد، گفت: عزم و اراده ملی برای دفاع از‌ایران اسلامی‌وجود دارد و مردم ‌ایران مصمم هستند تا قاطعانه در برابر دشمن بایستند و اراده نظام اسلامی‌هم حول این محور است که به متجاوز پاسخ کوبنده بدهد.

وی در باره پاسخ کوبنده ‌ایران به دشمنان گفت: هر کشوری با نیم نگاهی به رزمایش‌های نظامی ‌ایران می‌تواند به چگونگی‌این پاسخ کوبنده دست یابد. سردار جوانی تاکید کرد: چنانچه از سوی آمریکا و اسرائیل حرکت خصمانه‌ای علیه ارزش‌های حیاتی ما رخ دهد ، از خود دفاع خواهیم کرد.

وی با تاکید بر‌اینکه خلیج فارس یک منطقه راهبردی است، تصریح کرد: اگر امنیت‌این منطقه به مخاطره بیفتد همه آنان متضرر می‌شوند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌در عین حال گفت که به نظر می‌رسد آمریکا و رژیم صهیونیستی در‌این شرایط با مطرح کردن تهدیدات درصدد افزایش تاثیر تحریم‌ها علیه‌ ایران اسلامی‌ هستند تا ما انعطاف بیشتری به خرج دهیم، اما آنان باید بدانند که به فرموده رهبر معظم انقلاب، تهدیدات آنان چه پوشالی باشد چه واقعی، مسوولان قاطعانه از منافع‌ایران دفاع خواهند کرد.