رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به جوانان توصیه کرد: در بازار پر رنگ و لعاب سیاست که این روزها با ورود و خروج‌های مشکوک عده‌ای آلوده شده است، مواظب باشند که مبادا بازیچه نیات پلیدی شوید که پشت سخنان گمراه کننده پنهان شده‌اند. به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخشی از دیدگاه خود درباره «۵ مرداد، سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد‌» خاطرنشان کرد: گروهی روحانیت اصیل، مبارزین استخوان خرد کرده، یادگاران جبهه و جنگ، مدیران ارزشمند سابق، مردم هوشمند و مهم‌تر از همه اندیشه‌های تابناک و یادگاران امام را مانع زیاده‌خواهی سیاسی خویش می‌دانند و برای انزوا و طرد آنان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

وی در عین حال اظهار کرد: البته مردم ایران در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که نمی‌گذارند گروهی با ایجاد جزر و مدهای سیاسی در اقیانوس اندیشه‌های آنان موج‌سواری کنند و انقلاب اسلامی را که حاصل خون صدها هزار شهید در سال‌های مبارزه و دفاع مقدس است، از مسیر درست خویش منحرف نمایند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه «جنایات ضدبشری منافقین در ۳۰ سال مقابله با مردم و جمهوری اسلامی آن قدر مشهود بود که غرب با همه ملاحظات سیاسی خویش، آنان را جزو گروه‌های تروریستی قرار داد و عجب این است که اتحادیه اروپا در زمانی که شعار حقوق بشری آنان گوش فلک را کر کرده است»، افزود: برای انتقام از مردم ایران که قله‌های توسعه و پیشرفت را در افق چشم‌انداز ۲۰ ساله خویش ترسیم و بدان سوی حرکت کرده‌اند، منافقین را که دست‌شان به خون زن و مرد و پیر و جوان ایرانی آلوده است، از لیست گروه‌های تروریستی حذف کرده‌اند، اما نمی‌دانند در هر شرایط سیاسی، این گروه کمترین جایگاهی نزد ایرانیان ندارد. وی تاکید کرد: پرونده آنان نزد مردم ایران سرشار از خیانت‌های پیدا و پنهان است و گروه‌ها و جناح‌های سیاسی موجود در کشور با همه اختلاف سلیقه‌هایی که با هم دارند، مبارزه با این خودفروشان و طرد آنان، یکی از وجوه مشترک آنان برای حاکمیت است. هم آنان و هم اربابان‌شان مطمئن باشند که نتیجه فشارهای سیاسی آمریکا بر مسوولان عراق برای تداوم حضورشان در آن کشور، استمرار همین حیات دریوزگی در جاهایی چون پادگان اشرف است و حتی اگر رأفت اسلامی، مردم ایران را به پذیرش آنان وادارد، خودشان به واسطه خیانات و جنایاتی که در طول این ۳۰ سال علیه ایران و ایرانی روا داشته‌اند، روی برگشت به میهن را نخواهند داشت.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: چگونه ممکن است به ایرانی برگردند که فقط به خاطر همت ایرانیان در قطع وابستگی‌ها و رهایی کشور از اختاپوس رژیم ظالم پهلوی و هزار فامیل، بزرگ مردانش را مظلومانه در محراب‌های نماز جمعه به شهادت رساندند، مسوولانش را در ۷ تیر و ۸ شهریور و دیگر برنامه‌های تروریستی به جرم خدمات صادقانه به خاک و خون کشیدند و عده‌ای از فرزندان و دانشجویان این مرز و بوم را با تبلیغات مسموم خویش گمراه کرده‌اند. رییس مجلس خبرگان یادآور شد: اگرچه در همان سال‌ها در یک سفر تاریخی به نجف اشرف و دیدار با امام(ره) انحراف آنان را به استحضار رساندم، اما بر درایت و دوراندیشی آن پیر فرزانه درود می‌فرستم که چگونه ذات آنان را از پس پرده‌های گمراه‌کننده چهره‌های ظاهرالصلاح شناختند.