378 تذکر به مطبوعات در 8 ماه گذشته

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در هشت ماه گذشته - از آبان ۸۸ تا اواخر مرداد ماه سال‌جاری - ۱۷۳ مجوز فعالیت برای مطبوعات صادر شده است. «محمدعلی رامین» در گفت‌وگو با «ایرنا» اظهار کرد: از این تعداد، ۱۱ هفته نامه، ۱۰ دو هفته نامه و هشت ماهنامه مجوز فعالیت گرفتند. وی با بیان اینکه در این مدت، هیچ روزنامه‌ای مجوز فعالیت دریافت نکرده است، افزود: همچنین در طول مدت گذشته، سه نشریه به خاطر عملکرد مناسب از سوی هیات نظارت بر مطبوعات مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: همچنین در این مدت، ۳۷۸ تذکر کتبی به مطبوعات و نشریات متخلف از قانون، داده شده است.

رامین اضافه کرد: از این تعداد، ۲۹۰ تذکر از سوی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی به نشریات متخلف ارائه شده است. وی گفت: از تعداد کل تذکرات ارسال شده به مطبوعات، ۱۱۶ تذکر به خاطر درج تصاویر نامناسب، ۹۰ تذکر به دلیل نشر مطالب خلاف واقع و ۷۲ تذکر نیز با محتوای اداری به مطبوعات ارسال شده است. معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سه تذکر نیز به صورت شفاهی به مطبوعات داده شده است، افزود: طی هشت ماه گذشته، ۹ مورد توقیف و هفت مورد نیز لغو پروانه فعالیت از سوی هیات نظارت بر مطبوعات صورت گرفته است.