ماموریت به کمیسیون برنامه برای بررسی تخلفات بودجه‌ای دولت

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از سوی رییس مجلس ماموریت یافته است تا تخلفات بودجه‌ای دولت را مورد بررسی قرار دهد. به گزارش پایگاه خبری خبرآنلاین، در حالی که دولت مصوبات خود را برای تطبیق با قوانین به مجلس ارائه نمی‌دهد، علی لاریجانی ضوابط اجرایی بودجه ۸۹ را شخصا به کمیسیون برنامه ارائه داده تا ایرادات قانونی آن را استخراج کنند.

موسی‌الرضا ثروتی، نماینده بجنورد از این ماموریت ویژه کمیسیون برنامه خبر داد و با اشاره به رویه‌ای که دولت از امسال آغاز کرده و مصوباتش را به مجلس نمی‌فرستد، اظهار داشت: همواره آیین‌نامه‌های اجرایی بودجه توسط هیات وزیران نوشته شده و به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شد، اما امسال برای اولین‌بار معاونت نظارت و راهبردی رییس‌جمهور ضوابطی را تهیه کرده و آنها را به رییس‌جمهور ارائه داده است و رییس‌جمهور نیز آنها را به دستگاه‌ها ابلاغ کرده است؛ این در حالی است که این ضوابط می‌بایست در هیات وزیران به تصویب برسد.

به گفته وی از آنجایی که این کار برای اولین‌بار صورت گرفته است مرکز پژوهش‌ها در این‌باره بررسی‌هایی انجام داده است. این عضو کمیسیون برنامه و بودجه یادآور شد: ریاست مجلس نیز این ضوابط اجرایی را به کمیسیون بودجه ارسال کرده است تا ایرادات قانونی آن را استخراج کند. وی از جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون برنامه برای انجام این ماموریت رییس مجلس خبر داد و گفت: تاکنون دو ایراد حاصل شده است. نخست اینکه آیین‌نامه اجرایی آن نوشته نشده و دوم ایرادات محتوایی موجود در این ضابطه‌ها. به گفته ثروتی، با وجود گذشت چهار ماه از سال هنوز بودجه به دستگاه‌های اجرایی تخصیص نیافته است که این موجب شده دستگاه‌ها از برنامه‌ها عقب بیفتند.