آیت‌ا... جنتی دبیر شورای نگهبان ماند

اعضای هیات ‌رییسه شورای نگهبان در انتخابات این شورا ابقا شدند و بر این اساس احمد جنتی دبیر و عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورا باقی ماند. به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه روز چهارشنبه شورای نگهبان اعضای فقیه و حقوقدان این شورا در دوره جدید معرفی و با حضور اعضای جدید به اتفاق آرا آیت‌الله جنتی به عنوان دبیر، محمدرضا علیزاده به عنوان قائم مقام دبیر و عباسعلی کدخدایی به عنوان سخنگو در شورای نگهبان ابقا شدند.

مقام معظم رهبری ۲۴ تیرماه در پایان دوره، سه فقیه شورای نگهبان طی حکمی آیت الله احمد جنتی، حاج شیخ غلامرضا رضوانی و حجت‌الاسلام‌ حاج سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی را به عنوان فقهای شورای نگهبان منصوب کردند.

مجلس نیز ۲۷ تیر ماه محمدرضا علیزاده، محمد سلیمی و سیامک ره‌پیک را از میان گزینه‌های معرفی شده از سوی رییس قوه قضاییه به عنوان اعضای حقوقدان شورای نگهبان در دوره ۶ ساله جدید برگزید. بر این اساس و با توجه به انتصابات جدید، اعضای شورای نگهبان متشکل از محسن اسماعیلی، ابراهیم عزیزی، عباسعلی کدخدایی، محمدرضا علیزاده، محمد سلیمی و سیامک ره‌پیک به عنوان حقوقدانان شورای نگهبان و احمد جنتی، محمد مومن، غلامرضا رضوانی، محمود‌هاشمی شاهرودی، محمدرضا مدرسی یزدی و محمد یزدی به عنوان فقهای این شورا فعالیت خواهند کرد.