خبرگزاری مهر نوشت: ساخت بیمارستان توریستی و بین‌المللی کیش به گفته یکی از سرمایه‌گذاران این پروژه بعد از ۱۲ سال و با وجود هشت میلیارد تومان هزینه غیرکارشناسی و نامتعارف متوقف شده است.

مجتبی قرائیان به مهر گفت: قرار بود این شرکت با همکاری تعدادی از پزشکان مجرب داخل و خارج کشور بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی توریستی و بین‌المللی کیش را به همراه مجموعه آب‌درمانی و یک هتل در جزیره کیش احداث کند.

وی با بیان اینکه در محل احداث این بیمارستان که از ۱۲ سال پیش هشت میلیارد تومان هزینه آن شده مصالح زیادی بلاتکلیف مانده بود، افزود: در سال ۸۶ تعداد زیادی از کارشناسان فنی و پزشکی ایرانی و اروپایی از محل احداث این بیمارستان بازدید کردند و قرار شد پزشکان و اساتید برنامه جامعی برای تکمیل این پروژه به سازمان منطقه آزاد کیش ارائه کنند تا پیرو آن بحث ساخت یک بیمارستان بین‌المللی در قالب طرح دانش و سلامت تدوین شود.

قرائیان افزود: در همان سال تعدادی از معاونان وقت سازمان منطقه آزاد کیش در مورد این طرح اظهارنظر کردند و در نهایت به بهانه اجرای طرح درازمدت و جامع شش ساله و پنج‌ساله این پروژه به معاونت پزشکی دانشگاه تهران منتقل شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نماد ساختاری صوری تنها چیزی است که از ساختمان بیمارستان توریستی کیش به جای مانده است. چون سیستم‌های داخلی و فنی این بیمارستان به هیچ‌وجه با ساختار فنی بیمارستان سازی که مد نظر بود، مطابقت ندارد و یک طبقه از آن هم فنس‌بندی شده که نقشه‌بندی اتاق را به خوابگاه دانشجویی و مسافرخانه شبیه کرده است، بنابراین اگر قرار باشد در آن مکان بیمارستانی ساخته شود باید کل آن ساختمان را خراب کرد، در حالی که مصالح زیادی در آنجا هزینه شده است.

قرائیان گفت: متاسفانه پروژه‌های فوق‌تخصصی و بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای که در کیش دنبال شده بود به دست افرادی افتاد که تخصصی در آن حوزه نداشتند.

اما محمدعلی محبی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درباره علت متوقف ماندن بیمارستان کیش گفت: در چهار دوره مدیریت قبلی سازمان منطقه آزاد کیش موضوع ساخت بیمارستان توریستی درمانی مطرح بود، اما پس از مدتی با توجه به تغییرات سازمانی و نداشتن توجیه اقتصادی این طرح در سال‌های ۸۴ و ۸۵ متوقف ماند.

وی ادامه داد: تا به حال با چند گروه دولتی و خصوصی با شرط واگذاری قطعی یا مشارکتی و گرایش توریست درمانی مذاکره کرده‌ایم و در آینده نزدیک این طرح را به نتیجه خواهیم رساند.

محبی از سرمایه‌گذاران دعوت کرد که طرح‌های اجرایی خود را درباره ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی کیش به سازمان ارائه کنند تا در صورت موافقت این پروژه اجرایی شود.