ارکستر سمفونیک تهران تا نیمه مهر ماه سال جاری در حالی با حضور سه رهبر متفاوت برنامه خود را با تمرین و اجرا ادامه می‌دهد که تاکنون تنها اجرای سمفونی «مقاومت» به رهبری مجید انتظامی در برنامه‌های این گروه قطعی شده است. به گزارش ایسنا، بابک رضایی، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران با اعلام این مطلب توضیح داد: بعد از حضور موفق شهداد روحانی به‌عنوان رهبر میهمان ارکستر سمفونیک تهران قبل از تعطیلات تابستانی خود تمریناتش را با حضور نازنین آقاخانی پی می‌گیرد و بعد از تعطیلات (بعد از ماه مبارک رمضان) نیز مجددا با حضور ایشان تمرین دارد.

وی تصریح کرد: بنایی بر اجرای ارکستر سمفونیک با رهبری نازنین آقاخانی نیست، بلکه در ادامه برنامه‌های ارکستر برای حضور رهبران میهمان در نظر داریم برای فعالیت مداوم و تمرینات گروه از حضور ایشان بهره بگیریم تا علاوه بر تجربه‌های متفاوت، سطح کیفی ارکستر هم افت نکند. همچنین درباره احتمال ختم شدن تمرینات فعلی ارکستر با اجرای این رهبر توضیح داد: برنامه‌ریزی ما فعلا بر تمرین گروه با ایشان است، چه بسا که تاکنون تمام تمرینات ارکستر سمفونیک با رهبرهای مختلف الزاما به اجرا ختم نشده است.

رضایی همچنین به حضور سهراب‌کاشف به عنوان دیگر رهبر ارکستر میهمان اشاره کرد و افزود: بعد از تعطیلات و همزمان با عید سعید فطر، سهراب کاشف رهبری میهمان ارکستر را عهده‌دار می‌شود و در حال حاضر برنامه ایشان هم فقط برای تمرین پی‌ریزی شده است؛ البته امکان اجرای گروه با ایشان وجود دارد.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران تنها برنامه قطعی اجرای ارکستر سمفونیک را با رهبری مجید انتظامی دانست و به ایسنا گفت: ارکستر سمفونیک قطعه سمفونی «مقاومت» از ساخته‌های انتظامی را به مناسبت هفته دفاع مقدس در تهران و چند مرکز استان اجرا خواهد کرد.

نازنین آقاخانی که در حال حاضر به عنوان رهبر میهمان جدید با ارکستر سمفونیک تهران در حال تمرین است، ۴۵ ساله است. او در وین متولد و بزرگ شده است و به تازگی در جریان مذاکراتی با دفتر موسیقی از اتریش به ایران آمده تا با ارکستر سمفونیک تهران تمرین داشته باشد.