دولت ملزم به تامین سوخت ۲۰ درصد شد

نمایندگان مجلس سازمان انرژی اتمی را موظف کردند نسبت به تولید و تامین سوخت اتمی با غنای ۲۰ درصد برای کاربردهای تحقیقاتی و آموزشی کشور اقدام کند. به گزارش دنیای اقتصاد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه در ادامه بررسی جزئیات طرح صیانت از دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی‌ایران، سه ماده باقیمانده این طرح را به تصویب رساندند. بر اساس ماده ۳ طرح یادشده، سازمان انرژی اتمی‌موظف شد جهت تامین نیازهای سوخت رآکتورهای تحقیقاتی، آموزشی کشور برای مصارف پزشکی، صنعتی و کشاورزی، تولید و تامین سوخت با غنای ۲۰ درصد را تمهید کند. بر اساس ماده ۴ ‌این طرح نیز دولت مکلف شد صرفا در چارچوب توافقنامه پادمان معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای با آژانس همکاری نماید و اجابت درخواست‌های فراتر از توافقنامه پادمان توسط دولت ممنوع شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ماده پنجم‌این طرح هم دولت را موظف کردند نسبت به کشورهایی که به بازرسی هواپیماها و کشتی‌های‌ایرانی یا محموله‌های باری کشور مبادرت می‌ورزند یا از تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی خودداری می‌کنند، مقابله به مثل کند.

تصویب فوریت طرح بیمه بیکاری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به فوریت طرحی رای دادند که در صورت تصویب نهایی آن در مقررات قانون بیمه بیکاری بازنگری شده و از بیکاران متقاضی کار حمایت می‌گردد.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس بررسی فوریت طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار را در دستور کار داشتند که با ۱۲۹ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۴ رای ممتنع با آن موافقت کردند.