بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی کشور اساسنامه ندارد

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به عدم توافق مجلس و دولت درباره تدوین اساسنامه وزارت نفت گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی کشور فاقد اساسنامه است و این انتظار و مطالبه کاملا جدی است که حوزه نفت باید بر اساس اساسنامه فعالیت کند. به گزارش ایسنا مصطفی پورمحمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به مقوله مبارزه با فساد در کشور، گفت: در حال حاضر ذائقه مبارزه با فساد در کشور تغییر یافته است.

این مقام مسوول ابراز کرد: در مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید آدرس غلط به افکار عمومی داد. در جدال‌های سیاسی و برای از میدان به در کردن حریف از مبارزه با مفاسد اقتصادی استفاده می‌شود، که نباید این گونه رفتار کرد. وی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تا نیمه اول تیرماه بیش از یک هزار مورد بازرسی تاکنون به انجام رسیده که این میزان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است. وی در بخش دیگری از سخنان خود دلیل اصلی به تعویق افتادن تدوین اساسنامه وزارت نفت و شرکت‌های تابعه را عدم رسیدن دولت و مجلس به نقطه مشترک اعلام کرد و گفت: به طور حتم به تاخیر افتادن تصویب این اساسنامه، یک ضعف بزرگ و فاحش است که باید هر چه سریع‌تر این موضوع تعیین تکلیف شود. در حال حاضر بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی کشور فاقد اساسنامه است و این انتظار و مطالبه کاملا جدی است که حوزه نفت باید بر اساس اساسنامه فعالیت کند. پورمحمدی خاطرنشان کرد: طبعا دولت در نظر دارد تا این شرکت را در اختیار خود داشته باشد و مجلس نظرات دیگری دارد و معتقد است که این وزارتخانه نباید در اختیار یک قوه باشد. هنوز در کشور استراتژی جامع انرژی نداریم و پیشنهاد ما این است که هرچه سریع‌تر دستگاه‌های مسوول در این حوزه وارد عمل شوند، هرچند ما نیز پیشنهادات خود را در این باره ارائه کرده‌ایم. رییس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضعیت پیگیری مدیران دوشغله‌ها در کشور نیز گفت: با توجه به اینکه ورزش از حساسیت‌های خاص خود برخوردار است، به همین خاطر سعی کردیم در خصوص دو شغله‌های ورزشی اندکی مراعات کنیم، ولی در سایر حوزه‌ها با جدیت برخورد کرده‌ایم. در حال حاضر به دلیل تذکرهای مکرر داده شده، میزان دوشغله‌ها کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تا به امروز صدها مدیر دو شغله از مشاغل اضافی خود استعفا داده‌اند، افزود: برخی دیگر نیز که در این خصوص مقاومت می‌کردند، به دادگاه معرفی شده‌اند.