نامه دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به احمدی‌نژاد درباره طرح عفاف و حجاب

محمد نبی حبیبی، دبیر‌کل حزب موتلفه اسلامی در آستانه ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب پیرامون موضوع حجاب و عفاف و نظرات رییس‌جمهوری در این باره به احمدی‌نژاد نامه نوشت و خواستار اجرای دقیق طرح عفاف و حجاب به‌ویژه در دستگاه‌های دولتی شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در این نامه آمده است: با آرزوی موفقیت جنابعالی در کسب رضایت خداوند قادر متعال و برآوردن دقیق و به موقع مطالبات و خواست‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران، قبل از ورود به اصل موضوعی که موجب شد این نامه را تقدیم نمایم، از ذکر این نکته ناگزیر هستم که در مبانی موضوع مهم دینی حجاب و عفاف تفاوتی بین نظرات جنابعالی و مجموعه حزب موتلفه اسلامی احساس نمی‌کنیم. آنچه باعث شد که به نوشتن این نامه مبادرت شود موضع‌گیری غیر‌منتظره اخیر جنابعالی راجع به روش‌های اجرایی حل این مساله است.

با همت شایان تقدیری که اعضای محترم شورای انقلاب فرهنگی به ریاست و توجه جنابعالی معمول داشتند، حدود سه سال پیش طرح عفاف و حجاب تهیه و تصویب و به دولت جنابعالی ابلاغ شد و نامه‌ای هم از طرف آن جناب به وزارت ارشاد نگاشته شد و اجرای طرح مزبور مورد خواست قرار گرفت، ولی تا آنجا که اطلاع داریم اقدام قابل‌توجهی تاکنون از طرف مجموعه دولت تحت مدیریت جنابعالی برای اجرای همین طرح قانونی معمول نگردیده است.

اولین مطالبه حزب موتلفه اسلامی صدور دستور قاطع جنابعالی برای اجرای همین مصوبه در مجموعه دولت است. بدیهی است از ۲۶ دستگاهی که باید بیش از چهارصد فعل را در اجرای این مصوبه شروع و به انجام رسانند، انتظار این است که با پشتکار و جدیت جنابعالی، وظیفه خود را به مرحله عمل درآورند.

موضوع دوم رعایت موازین عفاف و حجاب در تمامی دستگاه‌هایی است که به شکلی زیر مجموعه دولت جنابعالی هستند. جناب آقای رییس‌جمهوری، الزام رعایت حجاب اسلامی از طرف بانوانی که به لحاظ شغلی در استخدام دولت جمهوری اسلامی هستند - حداقل در محیط کار- هم یک خواست عملی است و هم هیچ گونه عارضه‌ای برای دستگاه اجرایی ندارد. تعجب ما در این است که چرا در دولت جنابعالی و دولت‌های قبلی به الزامی بودن این مهم تاکید و تصریح جامع به عمل نیامده است.

درخواست حزب موتلفه اسلامی این است که عنایت ویژه در مورد این پیشنهاد بفرمایید که هرچه زودتر گروهی مامور به مطالعه و تهیه آیین‌نامه بشوند که از نیمه دوم سال‌جاری ان‌شاءالله به مرحله اجرا درآید.

بانوان متدین شاغل در دستگاه‌های اجرایی و سایر بانوان و قاطبه متدینین، مسلما پشتیبان اجرای این طرح خواهند بود. اگر کسانی هم باشند که در وجوب رعایت حجاب مردد باشند، حداقل دستور اداری را ملزم به اجرا خواهند بود.