محمدرضا تابش، دبیر فراکسیون اقلیت مجلس گفت: بر اساس بررسی‌های کمیسیون بودجه و تلفیق مجلس می‌توان با قاطعیت گفت که روند خصوصی‌سازی در کشور تاکنون مثبت و منطبق بر قانون برنامه و قانون اصل ۴۴ نبوده است. «محمدرضا تابش» در گفت‌وگو با پایگاه خبری خانه ملت، با تاکید به اینکه مجریانی که می‌خواهند خصوصی‌سازی را اجرا کنند، باید در تفکر دولتی خود تجدیدنظر کنند، عنوان کرد: با تفکر دولتی انسجام‌یافته نمی‌شود خصوصی‌سازی را اجرا کرد و خلأها و مشکلاتی هم که در این زمینه پیش می‌آید بیشتر نشات گرفته از این موضوع است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه اگر این تفکر اصلاح شود، قانون به نحو موثرتری به مرحله اجرا در خواهد آمد، ادامه داد: در بحث خصوصی‌سازی؛ قانون اصل ۴۴ باید محور و مدار یک حرکت مثبت و پویا قرار گیرد هرچند که این قانون هم خالی از اشکال نیست و اشکالاتی دارد که در عمل باید به آن پی برد و آنها را رفع کرد.

دبیرکل فراکسیون خط امام (ره) مجلس با یادآوری اینکه دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس و کمیسیون اصل ۴۴ مجلس در گزارشات خود روند خصوصی‌سازی را مثبت ندانسته‌اند، افزود: استدعای من از مجلس و دولت این است که مقوله خصوصی‌سازی را سیاسی نکنند؛ چرا که این مورد یک مساله ۱۰۰ درصد اقتصادی و تحول‌آفرین و نیاز امروز کشور است.