گزارشگران رادیو دو برابر گزارشگران تلویزیون

مدیر گروه ورزش و تفریحات رادیو ورزش تعداد گزارشگران این شبکه در ایام جام جهانی را ۸ تن اعلام کرد و گفت: تعداد گزارشگران رادیو ورزش در طول مسابقات جام جهانی، دو برابر گزارشگران تلویزیون بود. احمد طبخی درباره گزارشگران رادیو ورزش خاطرنشان کرد: ما هشت نفر گزارشگر رادیو ورزش را بین گروه‌های جام جهانی تقسیم کردیم و همان‌طور که گروه‌ها بالا آمدند، آنها هم با گروه صعود کردند. در مرحله نیمه‌نهایی نیز از گزارشگرانی استفاده شد که مردم استقبال بیشتری کرده بودند.

وی درباره ویژه‌برنامه‌های رادیو ورزش در ایام جام جهانی اظهار کرد: از همان اول خرداد تیم‌های کاری را بسته بودیم و گزارشگران را انتخاب کرده بودیم؛ گزارشگران ما از بین افرادی انتخاب شدند که سابقه کار گزارش فوتبال را داشتند و بر اساس تجاربی که داشتند، تقسیم‌بندی شدند.

طبخی درباره کارشناسان ویژه برنامه جام جهانی رادیو ورزش، اظهار کرد: کارشناسان رادیو ورزش از بین کسانی انتخاب شدند که مردم آنها را می‌شناسند؛ از آنجا که در رادیو، تصویر نداریم، تلاش شد کارشناس خبره ورزشی انتخاب شوند که مردم آنها را بشناسند.وی ادامه داد: کارشناسان از بین افرادی انتخاب شدند که قهرمان ملی یا مربی تیم ملی بودند یا در تیم ملی بازی داشتند؛ ضمن اینکه هر فردی حاضر نمی‌شود در برنامه زنده کارشناسی کند، شنیده‌ام عده‌ای به عنوان کارشناس به ویژه برنامه‌های جام جهانی آمدند و گفتند دیگر نمی‌آییم؛ شاید فروتنی می‌کنند و شاید هم سطح مسابقات به حدی بالا است که برخی ترجیح می‌دهند وارد گود نشوند.

مدیر گروه ورزش و مسابقات رادیو ورزش به این پرسش که آیا برای انتخاب کارشناسان با محدودیت‌هایی مواجه بوده‌اید؟ پاسخ منفی داد و افزود: ما محدودیتی نداریم و براساس ویژگی‌های کارشناسان از آنها استفاده می‌کنیم؛ البته کسانی هستند که می‌شد از آنها استفاده کرد؛ اما آنها به دلیل مشکلات شخصی پشت خط ماندند.وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر عدم اعزام خبرنگاری از صدا و سیما به آفریقا و اینکه این مساله محدودیت‌هایی برای برنامه‌ها به همراه نداشت؟ گفت: یکسری محدودیت‌ها بود؛ اما سعی کردیم از افرادی که در مسابقات حضور دارند استفاده کنیم؛ بر این اساس هر شب از یکی حاضران در جام جهانی که از خبرنگاران قدیمی همکار با شبکه بودند یا در دیگر رسانه‌ها کار می‌کردند، دعوت کردیم که در برنامه حضور داشته ‌باشند.