پیشنهاد لغو تورهای مسافرتی به امارات

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات اخیر سفیر امارات در واشنگتن مبنی بر حمایت از برخورد نظامی با ایران از دولت این کشور خواست تا این نظرات را تصحیح کند و پیشنهاد کرد تورهای مسافرتی ایرانیان به کشور امارات تعطیل شود. به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم جلالی در حاشیه برگزاری جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص اظهارات اخیر سفیر امارات در آمریکا مبنی بر اینکه دولت این کشور از حمله نظامی به ایران حمایت خواهد کرد، گفت: نمی‌دانم چقدر این اظهارات صحت دارد، اما امیدوارم دولت امارات در خصوص این اظهارنظر سفیر خود، نظر دولت را اعلام و این نقطه‌نظر را تصحیح کند.

نماینده شاهرود ادامه داد: ما معتقدیم این اظهارات تند و سخیف در شان امت اسلام و کشورهای اسلامی نیست البته قائل هستیم که دستگاه دیپلماسی ما با کشور امارات مماشات می‌کند و این روند برخی از این کشورهای کوچک و فاقد تاریخ منطقه را به این دریده‌گویی‌ها واداشته‌اند.

جلالی تصریح کرد: خبرهایی از برخوردهای بد اماراتی‌ها در مبادی ورودی و خروجی این کشور نسبت به شهروندان ایرانی وجود دارد که باید در جهت دفاع از حیثیت ایران و ایرانیان تورهای مسافرتی به کشور امارات را تعطیل کنیم.

وی افزود: چطور می‌شود ما سفر معنوی عمره را به خاطر برخوردهای ناصواب برخی مسوولان عربستان سعودی تعطیل کردیم. حال به نظر می‌رسد تعطیلی این تورها با توجه به برخورد اهانت‌آمیز اماراتی‌ها با شهروندان ایرانی و نوع اظهارنظر سخیفانه و غیر‌مسوولانه اخیر مسوولان این کشور بسیار ضروری است و دولتمردان باید در این خصوص با جدیت مساله را پیگیری کنند و اگر لازم باشد ما نیز در مجلس شورای اسلامی آمادگی تصمیم‌گیری در این خصوص را داریم.

جلالی در خصوص سفر هیات پارلمانی اروپا به ایران نیز اظهار داشت: گروه روابط پارلمان اروپا ۲ تاریخ برای سفر به تهران ارائه کردند که ما نظر خودمان را نسبت به زمان سفر اعلام کردیم و امیدواریم این سفر انجام شود.

وی گفت: تمام مقدمات سفر گروه روابط پارلمان اروپا به تهران فراهم است و پارلمان جمهوری اسلامی ایران از این سفر استقبال می‌کند.

واکنش سازمان گردشگری

در همین حال معاون گردشگری کشور با اشاره به برخوردهای تحقیرآمیز اماراتی‌ها با شهروندان ایرانی، از بررسی لغو اعزام گردشگران ایران به امارات در کمیته تورهای خروجی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد.

رضا موسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: موضوع لغو اعزام گردشگران ایران به امارات در کمیته تورهای خروجی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مورد بررسی قرار خواهد گرفت که پس از تشکیل این جلسه اعلام نظر نهایی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کمیته تورهای خروجی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نمایندگان اکثر دستگاه‌ها حضور دارند، گفت: نمایندگان وزارت امور خارجه، پلیس گذرنامه، پلیس ناجا، وزارت کشور، بهداشت و درمان، دیوان عدالت اداری، بخش خصوصی و... از اعضای این جلسه خواهند بود.