ارائه گزارش عملکرد دولت در برنامه چهارم به مجلس

نایب‌رییس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده ایلام که از عدم ارائه گزارش عملکرد دولت در برنامه چهارم به مجلس انتقاد کرده بود، از دولت خواست که این گزارش را به مجلس ارائه دهد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، در جلسه علنی دیروز مجلس، داریوش قنبری طی تذکری آیین‌نامه‌ای گفت: در ماده ۱۵۷ قانون برنامه چهارم آمده است که دولت وظیفه دارد گزارش عملکرد برنامه را هر سال به مجلس ارائه کند.

سخنگوی فراکسیون خط امام (ره) یادآور شد: استحضار دارید که تا این لحظه گزارش مبسوطی از طرف دولت در این خصوص به مجلس ارائه نشده است و این در شرایطی است که ما در حال بررسی لایحه برنامه پنجم توسعه هستیم. به گفته وی، اجرای قانون، مهم‌تر از تصویب آن است. اینکه نمایندگان در مجلس قانون تصویب کنند و جای دیگر که مجری است توجهی به اجرا نداشته باشد، عملکرد مجلس را بیهوده می‌کند.

وی خطاب به محمدحسن ابوترابی‌فرد که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت، تاکید کرد: خواهش من از شما این است که برای حفظ ظاهر هم که شده است، حداقل از دولت بخواهید که این یک مورد را که نیاز به هزینه‌ای ندارد، گزارش دهد. قنبری ادامه داد: اگر دولت در کنترل تورم توفیق نداشته و ناتوان بوده است، توان این را دارد که صادقانه بگوید نتوانسته تورم را کنترل یا بیکاری را به میزان پیش‌بینی شده در برنامه برساند. پس حداقل یک گزارش به مجلس ارائه دهد. این ساده‌ترین کار و کمترین انتظار نمایندگان است.

ابوترابی‌فرد در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: این تذکر وارد است و با وجود آنکه بارها از دولت درخواست کردیم که گزارش عملکرد برنامه چهارم را به مجلس ارائه دهد، باز هم تاکید می‌شود که این کار را انجام دهد؛ چرا که هم به قانون عمل خواهد شد و هم در مواردی که دولت در تحقق اهداف برنامه توفیقاتی را به دست آورده است زمینه سوء‌برداشت از بین خواهد رفت.