سفیر امارات در واشنگتن از ماجراجویی علیه‌ ایران حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف‌العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن در مصاحبه با روزنامه واشنگتن تایمز مدعی شد:‌ این موضوع یک ارزیابی سود و زیان است؛ قطعا حمله به‌ایران پیامدهای اقتصادی خواهد داشت؛ اما حقیقت آن است که ما نمی‌توانیم در کنار یک ‌ایران هسته‌ای زندگی کنیم. سفیر امارات در واشنگتن افزود‌: سودهای ناشی از بمباران سایت‌های هسته‌ای ‌ایران بر زیان‌های زودگذر آن ارجحیت دارد. به نوشته واشنگتن تایمز، سفیر امارات در واشنگتن در اظهاراتی عجیب بر استفاده از گزینه نظامی علیه‌ایران در صورت شکست تحریم‌ها تاکید کرد.

وی گفت‌: فکر می‌کنم به‌رغم مبادلات انبوهی که ما با‌ ایران داریم و ارزش آن به ۱۲ میلیارد دلار در سال می‌رسد، حمله به‌ایران پیامدهایی چون برگزاری تظاهرات‌های اعتراض آمیز نسبت به‌این اقدام و افزایش خشم مسلمانان در پی حمله به یک کشور مسلمان دیگر مواجه باشیم؛ اما خب ‌این چیزی است که اتفاق می‌افتد و پیامدهای آن اهمیتی ندارد.

سفیر امارات در واشنگتن همچنین ادعا کرد: اگر شما از من بپرسید که آیا حاضرم در کنار یک‌ ایران هسته‌ای زندگی کنم، پاسخ من منفی خواهد بود؛ زیرا ‌این موضوع به امنیت امارات مربوط است.

وی همچنین عنوان کرد که صحبت از تعامل با ‌ایران موجب عصبانیت او می‌شود.

به ادعای العتیبه جوان، کشورهای کوچک در منطقه خلیج فارس اگر بدانند که آمریکا قصد حمله به‌ ایران را ندارد، هیچ‌گاه رابطه با تهران را قطع نمی‌کنند.

به نوشته واشنگتن تایمز، سخنان العتیبه با تعجب اغلب کارشناسان مواجه شده است، به طوری که «جین هرمان» از جمهوری‌خواهان صاحب نام کالیفرنیا که پیش‌تر دموکرات بود و در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان حضور داشت، در ‌این باره گفت: من تا‌کنون ندیده بودم که یک کشور عربی با ‌این صراحت از حمله به‌ ایران حمایت کند.

جان بولتون، نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل نیز با بهره‌برداری از این اظهارات تامل برانگیز این دیپلمات جوان ادعا کرد: سخنان العتیبه بیانگر نگاه بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس است که نگران برنامه هسته‌ای ‌ایران هستند.