«رستم و اسفندیار» آبان‌ماه روی صحنه

پری صابری از اجرای نمایش «رستم و اسفندیار» در تالار وحدت به صورت همزمان با نمایش «هفت‌خوان رستم» در آبان ‌ماه سال جاری خبر داد. صابری در این باره گفت: صحبت‌هایی با آقای حسین پارسایی مدیرکل هنرهای نمایشی و آقای سیدصادق موسوی، مدیر تالار وحدت داشتیم و به توافقاتی رسیدیم. طبق این توافقات قرار شد نمایش «رستم و اسفندیار» و «هفت‌خوان رستم» را به صورت همزمان آبان ‌ماه در تالار وحدت به صحنه ببرم. تلاش می‌کنم مجوز اجرای نمایش «بابا نشاط» را هم بگیریم تا بتوانم این نمایش را نیز در زمان و مکان مناسب به صحنه ببرم.

این کارگردان باسابقه تئاتر درباره گروه بازیگری نمایش «رستم و اسفندیار» افزود: در حال حاضر هنرمندان همه درگیر فعالیت‌های مختلف هستند و وقتی که زمان اجرای نمایش به صورت قطعی مشخص شود، می‌توان با آنها برای ایفای نقش در این نمایش وارد مذاکره شد، دو نمایش «رستم و اسفندیار» و «هفت‌خوان رستم» دارای شخصیت‌های متفاوتی هستند.

نمایش «هفت‌خوان رستم» تیر ماه سال ۸۸ در تالار وحدت اجرا شد. پری صابری پیش از این نمایش‌های متعددی چون «رند خلوت‌نشین»، «شمس پرنده»، «رستم و سهراب» و «لیلی و مجنون» را برگرفته از زندگی شعرا و شاهکارهای ادبی و فرهنگی ایران‌زمین به صحنه برده است.

صابری برخی آثار خود را در کشورهای مختلف دنیا نظیر فرانسه به صحنه برده که با استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر مواجه شده است. او همچنین نشان شوالیه فرهنگ و هنر فرانسه را نیز دریافت کرده است.