سردار رادان: عوامل صدور قبض جعلی جریمه بدحجابی دستگیر شدند

در اجرای طرح حجاب و عفاف از هیچ گونه خشونت و تنبیهی استفاده نشده و نخواهد شد

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه قبوض جریمه طرح عفاف و حجاب ساختگی بوده است، گفت: کد ملی و هم شماره حسابی که در این قبوض ثبت شده جعلی بود. سردار محمدرضا رادان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: ممکن است در طرح حجاب و عفاف افرادی جریمه شوند، اما نه از طریق قبوض جعلی، بلکه از طریق قانون و دستگاه قضایی این کار انجام می‌شود. وی افزود: گروهی که این قبض‌ها را درست کرده‌اند، شناسایی شده و مطابق با قانون با آنها برخورد خواهد شد.

وی در خصوص افزایش حوادث در سطح کشور اظهار کرد: عدم رعایت قوانین توسط رانندگان مهم‌ترین دلیل افزایش حوادث است. رادان ادامه داد: متخلفان باید بدانند که همواره در دید پلیس هستند و هیچ گاه نخواهند توانست از قانون فرار کنند.

وی گفت: اکثر جاده‌های کشور تحت‌پوشش دوربین قرار گرفته و تنها ۵ درصد رانندگان در این جاده‌ها تخلف می‌کنند. از سوی دیگر ۹۵ درصد دیگر قوانین را در جاده‌های درون شهری و برون شهری رعایت کرده و حتی خواهان برخورد با ۵ درصد متخلفان هستند. همچنین جانشین نیروی انتظامی با اشاره به طرح عفاف و حجاب گفت: اگر نهادهای اجرایی وظایف و راهکارهای اجرایی طرح را با دقت انجام دهند، ماموریت نیروی انتظامی تا این حد سر و صدا نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان در مراسم تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی افزود: تاکنون صداوسیما و دستگاه‌های قضایی در این رابطه بسیار خوب عمل کرده‌اند، اما سایر نهادها به نحو مطلوبی وظایف خود را انجام نداده‌اند. وی افزود: امروز هجمه و تهاجم فرهنگی به یک معضل بزرگ تبدیل شده و برای اینکه جوانان ما را به سمت و سوی خود بکشاند هر کاری انجام می‌دهد. سردار رادان ادامه داد: کارهایی که در زمینه عفاف و حجاب مربوط به نیروی انتظامی بوده از قبیل تعامل با صدا و سیما، توجه به زشتی‌ها، تهیه بروشورها و کتب مرتبط، برگزاری گردهمایی‌ها و آگاه‌سازی از جهات مختلف تاکنون به نحو مطلوبی انجام شده است. جانشین نیروی انتظامی اظهار داشت: در اجرای این طرح از هیچ گونه خشونت و تنبیهی استفاده نشده و نخواهد شد. یادآوری می‌شود، در پایان سرهنگ احمد گودرزی به عنوان فرمانده جدید استان معرفی و از زحمات امیر حمید شرفی تقدیر و تشکر شد.