سومین اجلاس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با اجلاس سوم هیات متولیان موقوفات دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست آیت الله‌هاشمی رفسنجانی و سایر اعضا در دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شد. به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام هیات موسس دانشگاه آزاد، در جلسه هفته گذشته هیات موسس پس از بررسی اساسنامه دانشگاه آزاد، مقرر شد برای جلوگیری از ضرر و زیان به موقوفات دانشگاه، پیگیری‌های قانونی برای رفع اشکالات اساسنامه در مورد وقف دانشگاه و در مورد امر غیردولتی بودن آن به عمل آید.

در جلسه هیات متولیان فرم‌های بودجه موقوفات دانشگاه آزاد اسلامی شامل فصول اول، دوم و سوم مشتمل بر هزینه‌های عمرانی، اداری و پشتیبانی و مصارف موقوفات بر اساس وقفنامه مصوب به تصویب رسید و مقرر شد با حضور دبیر هیات نظارت موقوفات، دبیر هیات متولیان، رییس دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناسان وقف، بودجه موقوفات سال ۱۳۸۹ دانشگاه بر اساس فرم‌های مصوب در چارچوب مفاد وقفنامه تنظیم و برای تایید نهایی به امضای هیات متولیان برسد.

هیات موسس دانشگاه آزاد اعلام کرد: در ادامه اجلاس اعضای پیشنهادی دانشگاه آزاد اسلامی و دبیرخانه هیات موسس برای عضویت در هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی، استان‌های هرمزگان، کردستان، قزوین، فارس و یزد به تصویب اعضای هیات موسس رسید. تاسیس واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در شهر اسفرورین بخش خرمدشت و بخش ضیاء آباد از توابع شهرستان تاکستان از دیگر مصوبات اجلاس بود. در ادامه جلسه، برنامه ۵ ساله دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب برنامه چشم‌انداز بیست ساله کشور مطرح و ادامه بحث درباره آن به اجلاس بعدی موکول شد.