خبرگزاری مهر نوشت: ابراهیم بهاری یک عضو ارشد جامعه وعاظ ولایی کشور با تشریح دلایل انشعاب در جامعه وعاظ گفت: برخی برخوردها و اظهارنظرها موجب انشعاب جامعه وعاظ به دو بخش جامعه وعاظ تهران و جامعه وعاظ ولایی کشور شد که ما به عنوان جامعه وعاظ ولایی کشور به همراه ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر اعلام موجودیت کردیم.

انتقاد جامعه وعاظ از لاریجانی

در همین حال دومین جلسه جامعه وعاظ ولایی کشور با حضور کوهکن، عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی در تالار سیدالشهدا برگزار شد.

امیری‌فر، عضو شورای مرکزی این تشکل در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: در این جلسه از جمله مباحثی که مطرح شد در ارتباط با مصوبه اخیر مجلس بود؛ اعضا گلایه‌هایی را از آقای لاریجانی مطرح کردند، از جمله اینکه چرا در برابر مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در مجلس بار دیگر رای‌گیری شد و همچنین در مورد مسائل دیگر نیز انتقاداتی به آقای لاریجانی داشتند.

وی ادامه داد: آقای کوهکن نیز در این جلسه توضیحاتی در مورد این مصوبه ارائه دادند و اظهار کردند که من انتقاداتی را که به آقای لاریجانی در این جلسه وارد شده است قبول ندارم، ولی گلایه‌های شما را منتقل خواهم کرد. امیری‌فر گفت: در مجموع جلسه خوبی بود و ما درصدد هستیم که در جلسات دیگرمان نیز از دیگر شخصیت‌های سیاسی دعوت کنیم تا به راهکارهای رسیدن به وحدت بر اساس منویات مقام معظم رهبری برسیم.