سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از ممنوعیت پرواز توپولوف ۱۵۴روسی از اول مردادماه جاری در تمام فرودگاه‌های کشور خبر داد. علی موسوی‌جرف اظهار داشت: بنا به اعلام سازمان هواپیمایی کشوری در مورد خروج همه هواپیماهای توپولوف ۱۵۴ از خط پروازی کشور، از همه شرکت‌های هواپیمایی خواسته که از یکم مردادماه جاری از فروش و ایجاد تعهد پروازی با هواپیمای توپولوف ۱۵۴ خودداری شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در برخی از فرودگاه‌های کشور، تنها از همین هواپیما برای پرواز استفاده می‌شود، لازم به نظر می‌رسد وزارت راه هواپیماهایی جایگزین آنها کند. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تعداد زیادی از این هواپیماها در مسیر پروازی آبادان مشغول جابه‌جا کردن مسافر هستند که در صورت خروج آنها از شبکه پروازی معلوم نیست چه بر سر این فرودگاه می‌آید.نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: ما مخالف با خروج این هواپیماها که عمر آنها به سر رسیده نیستیم، اما از آن هراس داریم که کمبود هواپیما بهانه‌ای برای کاهش تعداد پروازهای فرودگاه بین‌المللی آبادان شود.

وی اظهار داشت: با توجه به توسعه روزافزون اقتصادی منطقه و لزوم تردد برخی سرمایه‌گذاران و حتی صاحبان مشاغل مختلف و همچنین مردم، لازم است تعداد پروازهای موجود نیز افزایش یابد.