دلایل توقف اعلام آمار طلاق به روایت رییس ثبت احوال

اطلاع‌رسانی درباره آمار طلاق متوقف نشده، آمارها به صورت تفکیکی ارائه می‌شود سازمان ثبت احوال در مورخ ۲۲ اردیبهشت ماه سال‌جاری در ابلاغیه‌ای از مدیران ستادی و استانی این سازمان خواسته است تا نسبت به اعلام آمار طلاق و فوت خودداری کنند که رییس سازمان ثبت احوال کشور، در توضیح این ابلاغیه ضمن تایید آن، گفت: آمار طلاق در همه نقاط یکسان نیست و به همین دلیل ارائه آمار یکسان برای همه نقاط موجب نگرانی و تشویش اذهان خواهد شد.

محمد ناظمی اردکانی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی در رابطه با ابلاغیه روابط عمومی این سازمان برای مدیران کل ستادی و استانی سازمان با مضمون «خودداری از اعلام هرگونه آمار بر هم زننده آرامش افکار عمومی به خصوص در حوزه افزایش آمار طلاق و فوت»، خاطرنشان کرد: در برخی از شهرها از جمله تهران، میزان آمار طلاق در همه نقاط یکسان نیست و به همین دلیل ارائه آمار یکسان برای همه نقاط موجب تشویش اذهان خواهد شد.

وی توضیح داد: به عنوان مثال وضعیت طلاق در همه شهرستان‌های استان تهران و نیز همه نقاط شمال، جنوب، شرق و غرب شهر تهران یکسان نیست و تعمیم دادن همه نقاط تهران با یک آمار کلی اشتباه است.

رییس سازمان ثبت احوال کشور اضافه کرد: در اکثر شهرها و استان‌های کشور نرخ طلاق نسبت به ازدواج‌ رقم قابل توجهی نیست و نباید آنها را به صورت منفی منعکس کرد. وی در عین حال تاکید کرد: اطلاع‌رسانی در مورد طلاق ادامه خواهد داشت، اما این آمار به صورت تحلیلی و تفکیکی ارائه می‌شود.