350 هزار تبعه بیگانه غیر مجاز در استان تهران سکونت دارند

«مرتضی تمدن»، استاندار تهران گفت: حدود ۳۵۰ هزار تبعه بیگانه که بخش عمده آنها اتباع افغانستان هستند، در مناطق مختلف این استان به صورت غیرقانونی و غیرمجاز سکونت دارند. «مرتضی تمدن» دیروز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این آمار در حالی است که به همین اندازه و تعداد اتباع مجاز و دارای مجوزهای قانونی در مناطق مختلف این استان ساکن هستند و برخی مشاغل را در اختیار دارند.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا اتباع غیر مجاز از طریق مجاری قانونی شناسایی و به کشورشان باز گردانده شوند و برای ورود مجدد به خاک ایران از طریق مجاری قانونی اقدام کنند.

استاندار تهران اظهار داشت: براساس تدابیر اتخاذ شده، بخشی از سهمیه ۱۰۰ هزاری ایجاد شغل در استان تهران هم‌اکنون در اختیار اتباع بیگانه است که بنا داریم این فرصت‌ها را با اولویت ایجاد شغل برای بیکاران ایرانی اختصاص دهیم.

وی تاکید کرد: حضور اتباع بیگانه در استان تهران نسبت به سایر استان‌های کشور بسیار بیشتر و در واقع این استان پذیرای بیشترین تعداد مهاجران و اتباع بیگانه به خصوص اتباع افغانستان است.

استاندار تهران یادآور شد: بسیاری از مشاغل سخت هم اکنون در اختیار این افراد است که بخش عمده آنها را اتباع غیرمجاز تشکیل می‌دهند؛ بنابراین از طریق کمیته اشتغال استان تهران، اداره کل کار و امور اجتماعی موظف شده در این خصوص اقدامات لازم برای شناسایی این گونه مشاغل و تعداد کارگران بیگانه را انجام دهد.

تمدن گفت: حضور اتباع بیگانه در استان تهران تبعات منفی نیز به همراه دارد که از جمله می‌توان به فعالیت آنها در قاچاق و توزیع مواد مخدر در مناطق مختلف شهر و شهرستان‌های استان اشاره کرد.