رییس‌جمهور: از جهانی شدن واهمه نداریم و از آن استقبال می‌کنیم

رییس‌جمهور گفت: باید از موضع انفعال خارج شویم و در واقع اولین گام، تغییر نگاه انسان به انسان و مدیریت است و گام دوم معرفی نگاه الهی به انسان و مدیریت است. به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد صبح دیروز در اولین اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام، با اشاره به اینکه «اجتماع ناشران و همفکری آ‌نها بسیار ارزشمند است» به این دو سوال که «چه چیزی باید تولید کنیم و چه چیزی را باید منتشر کنیم؟ در واقع مهم‌ترین موضوعی که باید پیرامون آن علم و اندیشه تولید شود و بعد منتشر شود، چیست؟» پاسخ داد: موضوع اصلی تمام آفرینش انسان است. دو موضوع در این ارتباط اساسی و کلیدی است؛ اول خود انسان و دوم مدیریت بر جامعه انسانی.

احمدی‌نژاد خطاب به حاضران گفت: عزیزان من دعوای عصر ما با آنها در ارتباط با این مفاهیم است؛ اول انسان چیست؟ دوم اینکه چه کسی و چگونه باید در عالم مدیریت کند؟ معلوم است هزاران سال بگذرد ما هیچ‌گاه مدیریت مادی ناعادلانه در جهان را نمی‌پذیریم و نمی‌توانیم بپذیریم. دعوا سرمسائلی مانند حقوق بشر، ۱۱ سپتامبر و بمب اتم بازی سیاسی است و در واقع پوششی برای منحرف کردن اذهان از عرصه اصلی نبرد فرهنگی است.

رییس‌جمهور ادامه داد:‌ عزیزان من دعوای اصلی ما با دنیای مادی سر معرفی و شناسایی انسان کامل است و باور من این است که نقطه تمرکز شیطان و شیاطین در منصرف کردن ذهن و دل انسان‌ها از این حقیقت است. نقطه اصلی هجوم دشمن بر مدیریت جهان است ما از جهانی شدن واهمه نداریم و از آن استقبال می‌کنیم انسان نقطه جهانی است و تا مدیریت جهانی حاکم نشود، فرصت حقیقی بر کمال انسان محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: در نقطه مقابل نیز شیاطین به دنبال سازماندهی و مدیریت جهانی هستند، شیطان کاخ سفید را تسخیر می‌کند و تمام بشریت را به انحطاط می‌کشاند، امروز دعوا سر اسلام و غیر اسلام نیست اگر مسوولی در اروپا می‌گوید من دشمن اسلام هستم در واقع دشمن انسان، عدالت و ارزش‌های انسانی است، قطعا این فرد مسیحی و یهودی نیست.

دیندار نیست و در واقع بویی از اندیشه‌های انسانی نبرده است. ما به دنبال نجات جهان اسلام نیستیم، بلکه ما به دنبال نجات بشریت هستیم. پیامبر اسلام (ص) نباید که قومی را نجات دهد، بلکه برای همه انسان‌ها آمده است. امروز پیامبر تمام انسان‌ها است نه پیامبر جمعی محدود. پیام پیامبران و حقیقت پیام پیامبران جهانی است باید غل و زنجیرها را باز کنیم.

وی ادامه داد: به لطف خداوند و مجاهدت مجاهدان امپراتوری مادی ضد بشری به پایان راه رسیده است. فلسفه وجودی خود را از دست داده است. تلاش‌ها و حرکت‌های مذبوحانه‌ای که انجام می‌دهند، آنها را نجات نمی‌دهد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: باید از موضع انفعال خارج شویم و در واقع اولین گام، تغییر نگاه انسان به انسان و مدیریت است و گام دوم معرفی نگاه الهی به انسان و مدیریت است.

وی با بیان اینکه «کفگیر اندیشه‌های اومانیستی و لیبرالیستی به ته دیگ خورده و دوران آنها به پایان رسیده است»، گفت: منطق آنها دیگر برنده نیست، آنها کم می‌آورند و دست به اسلحه می‌برند. سوخت تاریخی آنها تمام شده است. امروز نوبت ما و موحدان است. ما همه باید تلاش کنیم که اندیشه‌های الهی و انسانی و آموزه‌های پیامبران را به بشر ارائه کنیم. بشتابیم که فردای روشن از آن ما است.