برای فائق آمدن به مشکلات باید تقوای الهی پیشه کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی خطاب به شرکت‌کنندگان در مراسم بیست و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مرکز اسلامی الزهرا (س) ناتینگهام انگلستان، پیامی صادر کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری جماران در متن این پیام آمده است: خواهران و برادران شرکت‌کننده در مراسم بیست و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(س) در مرکز اسلامی الزهرا(س) ناتینگهام انگستان!

وقتی برادرم جناب حجت‌الاسلام عباس میرزا از من خواست که برای جلسه مطلبی بنویسم با خود اندیشیدم که به کدامین جهت وجودی امام اشاره نمایم که هم بتوان در این باره کوتاه و به اندازه فرصت جلسه پرداخت و هم آن را برای این روزهای جامعه جهانی مفید دانست.

به نظرم می‌آید آنچه امام را از دیگر رهبران سیاسی جهان متمایز می‌سازد، اتکال به خداوند سبحان و تکیه کردن بر او در تمامی مراحل زندگی است. از روزهای سخت مبارزه تا پایان عمر شریف ایشان آنچه برای امام مهم‌ترین ویژگی به حساب می‌آمد، توجه به خداوند و قدرت لایزال الهی بود.

توجه به جهات سیاسی امام از جمله تاکید بر وحدت همه مسلمانان و آزادی‌خواهان در مقابله با استعمار و استکبار، تاکید بر محو و نابودی اسرائیل به عنوان رژیمی فاسد و نامشروع، تشکیل جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظامی برآمده از خواست ملت و حکم خداوندی، تلاش برای بهروزی و سعادت همه مسلمانان، همه و همه جز با توکل به خداوند حاصل نمی‌شود و تشریح مکتب سیاسی امام جز با شناخت این بعد از ابعاد وجودی امام میسر نیست؛ مگر می‌توان بدون اتکال به خدای سبحان، صبر داشت یا مبارزه کرد و مگر می‌توان جز با توجه به کانون قدرت الهی، به آینده امید داشت؟

امروز در جهان آمیخته به ظلم و دروغ، مسلمانان جز با توسل به حبل‌الله المتین و وحدت کلمه به سرافرازی نمی‌رسند و اگر بر آن باشیم که بر مشکلات فائق آییم، باید از جان و دل تقوای الهی را پیشه سازیم و با ساختن روح خویش و استعانت از اولیای خداوند، خویشتن را برای آینده مهیا نماییم.