واکنش دبیرکل موتلفه به مباحث اخیر درباره حجاب

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با انتقاد از سخنان برخی مسوولان اجرایی اظهار کرد: دولت باید بگوید که برای اجرای قانون شواری‌عالی انقلاب فرهنگی چه کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر ، محمد نبی حبیبی پنج‌شنبه شب در چهل‌وپنجمین سالگرد شهدای موتلفه با اشاره به پخش سخنان احمدی‌نژاد و کلهر در رسانه ملی گفت: ضرورت حمایت از اصولگرایی محفوظ اما پشتیبانی معیار دارد و این طور نیست که احمدی‌نژاد هر خطایی انجام داد ما روی آن را بپوشانیم. وی ادامه داد: در طول سال‌های دفاع مقدس جانباز ما وقتی پرستاری موهایش بیرون بود حاضر نمی‌شد او را بپذیرد و حالا پس از آن همه شهید و جانباز این حرف‌ها مطرح می‌شود. دبیرکل حزب موتلفه افزود: نمی‌خواهم بگویم که هر که بی‌حجاب است ضد انقلاب است و این انگ نادرستی است، اما مساله فقط به اینجا ختم نمی‌شود. مگر در همین قم زنان بی حجاب را برای ترویج بی‌عفتی به طور سازماندهی شده به خیابان‌ها نمی‌فرستادند.

حبیبی اظهار کرد: در حالی که حزب‌اللهی‌ها، مراجع و حتی رهبری از این جو عمومی که در کشور برای اجرای مساله حجاب ایجاد شده است، راضی و خوشحال هستند. اینگونه صحبت‌ها دل ما را خون می‌کند.

وی ابراز داشت: اگر دوم خرداد کسی از این حرف‌ها می‌زد ما او را رها نمی‌کردیم حالا چه شده است که عده‌ای از تساهل و تسامح صحبت می‌کنند و ما هیچ نمی‌گوییم. حبیبی خاطر‌نشان کرد: عده‌ای آنقدر روشنفکر شده‌اند که می‌گویند نباید قوانین اسلامی اجرا شود، بلکه باید ابتدا فرهنگ‌سازی و سپس برخورد کرد.

وی افزود: کدام ما منکر کار فرهنگی هستیم، اما معتقدیم در کنار آن باید قوانین و حدود‌ الهی را هم اجرا کرد و اگر بخواهیم این طور رفتار کنیم نباید کسی را که شرب خمر می‌کند مجازات کنیم؛ چرا که معلوم نیست برای او کار فرهنگی انجام شده است یا نه. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: این طور صحبت کردن‌ها نیروی انتظامی را زیر سوال می‌برد در حالی که حکومت هم‌اکنون در دست مومنین است و ولی فقیه بر کشور حاکم است. وی اظهار کرد: سه سال است شورای‌عالی انقلاب فرهنگی قانونی را تصویب کرده است که در آن ۲۶ ارگان موظف به انجام ۴۰۰ فعل هستند و قانون بسیار کاملی است؛ من می‌خواهم بپرسم برای انجام این قانون چه کار انجام شده است؟