تمدن: در صورت تصویب نهایی نیازمند یک وزارتخانه مستقل هستیم

استاندار تهران با اشاره به تصویب یک فوریت طرح انتخاب شهرداران توسط مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به تعداد قابل‌توجه شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، درصورت تصویب نهایی طرح ، به یک وزارت انتخابات شهردار نیاز داریم. مرتضی تمدن در گفت‌وگو با (ایسنا)، با تاکید بر اینکه نمی‌خواهد نسبت به درست یا اشتباه بودن طرح قضاوتی داشته باشد، ادامه داد: اگر قرار باشد شهردار شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت توسط مردم انتخاب شود، به این ترتیب هر روز صندوق اخذ رای باید روی میز باشد و به نوعی روند برگزاری انتخابات دائمی می‌شود.

استاندار تهران اضافه کرد: مسائل مرتبط با شهرداری‌ها و شهرداران زیاد است و اگر یک شهردار به هر دلیلی امکان ادامه فعالیت نداشته باشد، باید دوباره انتخابات مجددی برگزار شود که همه این اقدامات نیاز به زمان و هزینه زیادی دارد.

وی با اشاره به تعداد قابل‌توجه شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر استان تهران، خاطرنشان کرد: تقریبا تمام شهرهای استان‌ تهران مشمول این طرح می‌شوند.

به گزارش ایسنا، تمدن با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات برای شهرداران نیازمند سازوکار بسیار گسترده‌ای در کشور است، یادآور شد: به این ترتیب باید یک وزارتخانه مجزا برای برگزاری انتخابات شهرداران شکل گیرد و هر روز در کشور شاهد انتخابات باشیم؛ آن هم انتخاباتی که کاندیدا برای پست شهردار بسیار زیاد دارد و کار تعیین صلاحیت آنها را کاملا سخت می‌کند.