توصیه بهرام شفیع به گزارشگران فوتبال

ایسنا- تهیه‌کننده و مجری «ورزش و مردم» با اشاره به ویژه‌برنامه «ورزش و مردم» درباره جام جهانی اعلام کرد که این برنامه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح از شبکه اول سیما پخش می‌شود. بهرام شفیع گفت: «جام ۲۰۱۰» درباره جام جهانی تهیه شده‌است و هر سه بازی را به صورت خلاصه در ۶۰ دقیقه با حضور کارشناسان فوتبال و داوری پوشش می‌دهد.

این مجری و گزارشگر تلویزیون با اشاره به اینکه صدا‌وسیما با نظر مثبت سیدعزت‌الله ضرغامی (ریاست سازمان) در نظر دارد به شکلی خوب، جامع، کامل، متنوع و با تصاویری بهتر از سال‌های گذشته، بازی‌های جام جهانی را پوشش دهد، گفت: بار عمده این مسوولیت به عهده شبکه سه سیما است که پخش زنده مسابقات و کارشناسی‌ها را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: باقی شبکه‌ها نیز به صورت کوتاه‌مدت و موقت به پوشش بازی‌های جام جهانی می‌پردازند.

وی گفت: مطمئن هستم که امسال پخش رقابت‌های جام جهانی به مراتب بهتر از سال‌های گذشته خواهد بود.

این مجری و گزارشگر تلویزیون در توصیه‌ای که به گزارشگران فوتبال داشت، گفت: اطلاعات آماری که در گزارش‌ها داده می‌شود خوب و گاهی بسیار مفید است؛ اما اگر مقداری خلاصه‌تر باشد و قسمت‌های مهم این اطلاعات به مخاطبین انتقال داده شود، بهتر است.

شفیع ادامه داد: جذب اطلاعات در صورتی که ۱۰ یا ۲۰ مورد باشد، راحت‌تر از این است که به‌طور مثال، ۵۰ تا اطلاعات بدهیم و یکسری از این اطلاعات ضروری نباشد و بیننده در جذب آن دچار مشکل شود.