رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اختصاص بیش از یک میلیارد دلار در قانون بودجه ۸۹ به منظور توسعه ناوگان ایرلاین‌های خصوصی و دولتی، از حذف توپولف در سفارش‌های سال جاری شرکت‌های هواپیمایی خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، رییس سازمان هواپیمایی کشوری در مورد چگونگی تخصیص منابع اعتباری برای خرید هواپیما توسط ایرلاین‌ها، گفت: در قانون بودجه ۸۹، اختصاص بیش از یک میلیارد دلار توسعه ملی مدنظر قرار دارد که پس از تشکیل ‌این صندوق در آینده نزدیک،‌ ایرلاین‌های خصوصی یا دولتی که زمینه بهره‌برداری و جذب منابع برای نوسازی و گسترش ناوگان خود را داشته باشند، می‌توانند از اعتبار مذکور استفاده کنند‌.

رضا نخجوانی در خصوص سرنوشت پرونده توپولوف ۱۵۴ در ایران، تصریح کرد: بنا بر تصمیم وزیر راه و ترابری و نوعی بی‌رغبتی مسافران برای پرواز با توپولوف، فعالیت‌هایی در این زمینه صورت گرفت که قبل از سال جدید این بخشنامه به شرکت‌های داخلی ابلاغ شد.

معاون وزیر راه و ترابری در خصوص اجرای زمان این طرح، گفت: در این‌باره عدم ایجاد تعهد بازرگانی برای ناوگان توپولوف و از سوی دیگر پاسخگویی به نیاز طبیعی افزایش تقاضای مسافران با پرواز غیرتوپولوف مد نظر است که در مجموع اگر تدابیر مذکور عملیاتی شود، می‌توان اظهار داشت که تا پایان سال جاری پرواز توپولوف ۱۵۴ بسته خواهد شد.

‌نخجوانی درباره افزایش ناوگان هوایی در سال جدید، خاطرنشان کرد: تاکنون ایرلاین‌های مختلف، تقاضاهایی را برای خرید انواع هواپیماهای مدرن و مورد تایید سازمان هواپیمایی کشور ارائه داده‌اند که در حدود ۲۰ فروند برآورد می‌شود؛ این هواپیماها توپولوف ۱۵۴ نخواهد بود.