بهبود 9 درصدی حجاب تهرانی‌ها

حجاب و عفاف اول باید از ادارات دولتی شروع شود

معاون امور اجتماعی وزارت کشور گفت: طرح حجاب و عفاف ابتدا باید از ادارات و سازمان‌های دولتی شروع شود و پرسنل اداری در اولویت اجرای این طرح قرار گیرند. علیرضا افشار عصر روز دوشنبه گذشته در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان گیلان در رشت اظهار داشت: در بحث حجاب و عفاف رویکرد مدیران باید فرهنگی باشد که این کار در هیات دولت در ۱۲بند تصویب شده است و شورای صیانت مسوول اجرای آن شده است.

وی حجم اعتبارات اختصاص یافته به مسائل فرهنگی را در سال جاری قابل توجه دانست. معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه در حوزه نرم ابزاری باید تلاش شود و از ظرفیت موجود استفاده شود، گفت: طرح حجاب و عفاف باید در وزارتخانه‌ها، آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و از استادان دانشگاه‌ها، معلمان، دانشجویان و دانش‌آموزان آغاز شود.

وی اظهار داشت: وضع حجاب در دانشگاه‌ها بهبود یافته است و براساس یک پایش و ارزیابی حجاب و عفاف در ۲۰ منطقه تهران نشان می‌دهد، وضعیت حجاب در تهران ۹درصد بهبود داشته است و یک درصد در بدحجابی هنجارشکنی دیده می‌شود که این مساله عواطف عمومی را جریحه‌دار کرده است.

افشار، راه اصلی جلوگیری از تهاجم فرهنگی غرب را مصون سازی فرهنگی دانست و گفت: در حوزه راهبردها و برنامه‌های فرهنگی خیلی کار شده است و به منظور هماهنگ سازی و برخورداری از ادبیات مشترک و تصمیم ملی واحد طرحی تحت عنوان طرح تحول اجتماعی در دولت به تصویب رسیده است که در این طرح بر شناخت آسیب‌ها و رویکردهای فرهنگی تاکید شده است.

وی که از سواحل گردشگری شمال به عنوان یک فرصت یاد کرد، گفت: سواحل گردشگری در شمال باید به عنوان یک فرصت تلقی شود نه یک تهدید و در استفاده از سواحل شمال باید برنامه‌ریزی فرهنگی مستقل از کل برنامه کشور تدوین شود. وی یکی از اهداف طرح اجتماعی در شمال را تقویت نشاط اجتماعی با کارکرد ورزش و گردشگری ذکر کرد.