مهر- عباس کیارستمی و مدس میکلسن در جشنواره بین‌المللی فیلم مونیخ مورد تقدیر قرار می‌گیرند. به گزارش ‌هالیوود ریپورتر، در جریان بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم مونیخ که سه هفته دیگر در این شهر بزرگ آلمان برگزار می‌شود، عباس کیارستمی سینماگر ایرانی و مدس میکلسن بازیگر دانمارکی جایزه ویژه دستاورد یک عمر فعالیت هنری را دریافت می‌کنند. به همین مناسبت شش فیلم از آثار کیارستمی از جمله آخرین فیلمش «کپی برابر اصل» که ماه گذشته در جشنواره کن به نمایش درآمد، در بخش مرور آثار این فیلمساز روی پرده می‌روند.

دو فیلم اخیر مدس میکلسن؛ یعنی «ظهور وال‌هالا» ساخته فیلمساز دانمارکی نیکلاس ویندینگ رفن و «در» به کارگردانی انو سول آلمانی در برنامه نمایش فیلم‌های جشنواره مونیخ قرار گرفته‌اند. میکلسن دانمارکی که در فیلم «کازینو رویال» نقش شخصیت شریر مقابل جیمز باند را بر عهده داشت در ماه‌های آینده زمان زیادی را در آلمان می‌گذراند. او ماه اوت (مرداد) جلوی دوربین فیلم «سه تفنگدار» به کارگردانی پل اندرسن می‌رود که در استودیوهای معظم بابلزبرگ تولید می‌شود. سپس بلافاصله نقش اول فیلم «همسر افسر نازی» به کارگردانی بارتلمی گروسمن را بازی می‌کند. این فیلم پاییز آینده در آلمان و اتریش فیلمبرداری می‌شود.

بیست و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مونیخ که از ۲۵ ژوئن تا ۳ ژوئیه (۴ تا ۱۲ تیر) برگزار می‌شود با نمایش فیلم «من هم» ساخته آلوارو پاستور افتتاح خواهد شد.