اعلام نتایج بررسی هزینه‌های فاقد سند شهرداری در سال‌های 82 تا 87

معاون مالی شهردار تهران در پاسخ به سوالی در رابطه با صحت رقم ۳۷۰ میلیارد تومان هزینه‌های فاقد سند در سال‌های ۸۲ تا ۸۷ که در گزارش حسابرسی آمده است، گفت: این ارقام خام است و طی سه یا چهار هفته آینده رقم دقیق را اعلام می‌کنم. به گزارش (ایسنا)، پورزرندی دیروز در حاشیه سامانه ارتباط مردمی «۱۸۸۸» در پاسخ به سوالی در رابطه با اعلام ۳۷۰ میلیارد تومان هزینه‌های فاقد سند در سال‌های ۸۲ تا ۸۷ افزود: هنوز این گزارش کامل نیست و ۱۵ درصد کار حسابرسی هنوز باقی مانده است. وی با تاکید بر اینکه اعداد اعلام شده در مورد حسابرسی این سال‌ها خام است، تاکید کرد: تا چهار هفته دیگر قطعا اعداد دقیق این اسناد اعلام می‌شود.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه قطعا کار حسابرسی‌ این سال‌ها یک سال طول می‌کشد و بخشی از این زمان باقی مانده است، در پاسخ به این سوال که عدد اعلام شده مربوط به چه سال‌هایی است، توضیح داد: در واقع این حسابرسی مربوط به سال‌های ۸۲ تا ۸۷ و اندکی قبل از ۸۲ است؛ چرا که اصلاح حساب‌های سال ۸۷ نیز هنوز تمام نشده و در این اسناد محاسبه می‌شود.

وی تاکید کرد که بسیاری از چک‌ها، حساب‌های شهرداری یا برخی از صاحبان املاک مربوط به سال‌های بسیار قبل‌تر است و بیرون کشیدن آنها به زمان نیاز دارد.

پورزرندی در پاسخ به این سوال که در گزارش شورا این مبالغ به عنوان هزینه‌های فاقد سند اعلام شده است و آیا صحت دارد یا نه؟ پاسخ داد: هنوز تفکیک اینکه این مبالغ فاقد سند یا فاقد اعتبار یا حتی بدون سند است، مشخص نیست و باید چند هفته دیگر صبر کرد.

وی اهمیت صحت اسناد ارائه شده به شورا را اینگونه بیان کرد: برای من بسیار مهم است که این اسناد را به طور دقیق ارائه کنم تا فردا بخش دیگری در مورد بی‌اعتبار بودن این اسناد صحبت نکنند. معاون مالی و اداری شهرداری تهران با اشاره به شناسایی ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار که در جریان حسابرسی تعهدی شهرداری مشخص شده است، یادآور شد در حال حاضر پروژه‌های شهرداری قیمت تمام شده خود را به طور صریح اعلام می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اما هنوز در مورد بسیاری از پروژه‌ها به اذعان شورای شهر تهران هیچ گزارشی در مورد قیمت تمام نشده وجود ندارد، عنوان کرد: تکمیل برخی گزارش‌ها به زمان احتیاج دارد و اگر چه شهرداری هر سه ماه یک بار گزارش مالی ارائه می‌کند، اما بخش قابل‌توجهی از قیمت تمام شده پروژه‌ها به صورت غیرنقدی و نقدی است و تشخیص این حساب‌ها به زمان احتیاج دارد.

پورزرندی اضافه کرد: اعتبار نقدی اختصاص یافته برای پروژه‌ها مشخص است، اما بخش قابل‌توجهی از این مبالغ مربوط به اعتبارات غیرنقدی است که قیمت پروژه را بالاتر می‌برد و باید مورد ارزیابی دقیق‌تر قرار گیرد.

۱۰۰ درصد درآمدهای غیرنقدی شهرداری محقق شده است

وی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با تحقق درآمدهای نقدی و غیرنقدی شهرداری تهران در سه ماه اول سال‌جاری، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد درآمدهای غیرنقدی و حدود ۵۰ درصد درآمدهای نقدی محقق شده است. معاون مالی و اداری شهرداری تهران توضیح داد: با توجه به اینکه شرایط بازار و رکود برخی از بخش‌های آن در سه ماه اول سال نامشخص است، بسیاری از مردم در سه ماه اول سال برای پرداخت بدهی‌های خود به شهرداری یا شروع اقدامات اقتصادی برنامه‌ای ندارند، به همین دلیل درآمدهای نقدی افت می‌کند.

شهرداری از هر مسیری برداشت از حساب ذخیره را پیگیری می‌کند

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با پیگیری اختصاص یک‌میلیارد دلار اعتبار صندوق ذخیره ارزی برای پرداخت مترو تهران نیز خاطرنشان کرد: به طور جدی این موضوع را از وزارت اقتصاد و دارایی پیگیری می‌کند، اما اطلاع ما این است که این موضوع پس از تصویب احتمالا ابلاغ نشده است؛ چرا که اگر این اتفاق رخ می‌داد، باید در روزنامه‌ رسمی کشور این موضوع چاپ می‌شد، اما در هر صورت شهرداری تهران متوقف نشده و از هر مسیری که امکان داشته باشد، موضوع برداشت از حساب ذخیره ارزی را پیگیری می‌کند.