هفته نامه انگلیسی ساندی تلگراف در گزارشی مدعی شد که تهران از دبی به عنوان محلی برای تهیه تجهیزات مورد نیاز برنامه هسته‌ای خود استفاده می‌کند. به گزارش خبرگزاری مهر، ساندی تلگراف نوشته است: در جدیدترین مبادله انجام شده میان ایران و دبی، تهران تجهیزات مربوط به کنترل الکترونیکی را از یک شرکت آلمانی تحویل گرفته است. مذاکره برای خرید این تجهیزات توسط شرکتی که در دبی قرار دارد انجام شده و تجهیزات پس از انتقال به ایران در نطنز مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

این هفته نامه افزوده است: وجود این گزارش و گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ادامه غنی‌سازی اورانیوم در ایران نشان می‌دهد که تهران محدودیت‌هایی که برای خود در برنامه هسته‌‌ای تعریف کرده و صرفا فعالیت هسته‌ای را برای مقاصد صلح‌آمیز دنبال می‌کرد، کنار گذاشته است.

ساندی تلگراف بدون ارائه سند یا مدرکی درباره ادعاهای خود ادامه داده است: ایران از دبی برای قاچاق تجهیزاتی که جزو موارد تحریمی شورای امنیت هستند، استفاده می‌کند.

به ادعای این هفته‌نامه، موارد ارسالی از دبی به ایران شامل رایانه‌هایی با کیفیت بالای ساخت آلمان به همراه کنترل‌کننده‌ها، کارت‌های ارتباطی به همراه کابل‌های مخصوص بوده‌اند و بدون آنکه شرکت آلمانی سازنده آنها متوجه شوند به ایران فروخته شده‌اند.