رییس شورای رقابت، انتقال تنظیم بازار از وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین نیرو به این شورا را از برنامه‌های آن خواند. جمشید پژویان دیروز در گفت‌و‌گو با ایرنا، افزود: شورای رقابت در ماه‌های اخیر شکایات زیادی از سوی شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت (pap) دریافت کرده است. وی با بیان آنکه ‌این شرکت‌ها معتقدند شرکت مخابرات پس از خصوصی شدن اقداماتی را در جهت خروج آنها از بازار انجام داده است، تصریح کرد: شرکت مخابرات اقدام به احداث هزاران پورت جدید در کشور کرده که این امر مشکلاتی را برای شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت ایجاد می‌کند.

پژویان اظهار داشت: از طرفی نیز شرکت مخابرات با ایجاد تغییراتی در قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان، مشکلات این شرکت‌ها را مضاعف کرده است.

وی ادامه داد: شورای رقابت معتقد است این مجموعه مشکلات نیازمند دخالت شورا است، به نحوی که باید قیمت‌ها را کنترل و مهار کرد. وی ادامه داد: شورای رقابت تاکنون ۲۲ جلسه برگزار کرده که سه صورت جلسه آن مربوط به شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت بوده، ‌ضمن آنکه تصمیم‌گیری‌هایی نیز در این خصوص انجام شده است.

رییس شورای رقابت گفت: در جلسات این شورا معامله شرکت مخابرات و انتقال قیمت‌گذاری بررسی شده است. پژویان تصریح کرد: زمانی که شورای رقابت قیمت‌گذاری‌ها در این بخش را تحت کنترل گرفت در زمینه روش قیمت‌گذاری و قیمت‌ها تصمیم‌هایی را اتخاذ خواهد کرد و در سایت شورا قرار خواهد داد.