سینما

محمدرضا شرف‌الدین، تهیه‌کننده فرزند صبح گفت: «فرزند صبح» قطعا برای حضور در جشنواره‌ فیلم فجر امسال آماده خواهد شد. تنها تبدیل سوپر۳۵ به ۳۵ میلی‌متری باقی‌مانده که اگر بودجه مورد نیاز تامین شود، در خارج از کشور انجام خواهد شد و پیش از این نیز کارهای دیگر نظیر دوبله فیلم و ساخت موسیقی انجام شده و بهروز افخمی نیز قبل از رفتن در جریان آنها بوده است. «شرک ‌۴» (شرک تا ابد) از جدید‌ترین محصولات «دریم‌ورکز» انیمیشن (پارامونت) با در اختیار‌ داشتن ‌۴۳۵۹ سالن نمایش و فروش ۷/۶ میلیون دلاری در جمعه گذشته گیشه سینماها را فتح کرد.

گردهمایی کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران یکشنبه ۲۳ خرداد ماه در خانه سینما برگزار می‌شود.

اکران فیلم سینمایی «کیفر» ساخته حسن فتحی از چهارشنبه ـ ۱۹ خرداد ماه- در گروه سینمایی «عصر جدید» آغاز می‌شود.

تئاتر

بهروز غریب‌پور که قرار است در ادامه اجرای اپراهای عروسکی گوناگون اپرای عروسکی «حافظ» را آماده اجرا کند، گفت: در صورتی که شرایط لازم برای آماده‌سازی این اپرای عروسکی زودتر فراهم نشود، این اثر نمایشی در تاریخ اعلام شده قبلی آماده اجرا نمی‌شود.

لیلا حاتمی که قرار بود از اوایل تیر ماه با بازی در نمایش «منهای دو» به کارگردانی داوود رشیدی در تالار اصلی تئاترشهر به صحنه برود، به دلیل بیماری از بازی در این نمایش انصراف داد. با انصراف لیلا حاتمی، پگاه آهنگرانی جایگزین او در این نمایش شد. پیش از این رحیم نوروزی به دلیل بازی در یک پروژه تصویری از بازی در این نمایش انصراف داده بود که مجید جوزانی جایگزین او شد.

موسیقی

تور کنسرت محمدرضا شجریان با همراهی گروه موسیقی شهناز به سرپرستی مجید درخشانی با برگزاری یک کنسرت روز ۱۴ خرداد ماه در کانادا آغاز شد.

تجسمی

حدود ۲۵۰ نقاشی و مجسمه «هانیبال الخاص» به مناسبت هشتادمین سالروز تولد وی از جمعه ۲۱ خرداد تا چهارشنبه دوم تیر ۸۹ در هشت نگارخانه خانه هنرمندان به روی دیوار خواهد رفت.

مجسمه «فردوسی»، شاعر نامی ایران، ۵۱ سال پیش، ۱۷ خرداد ماه در میدان «فردوسی» تهران نصب شد.

رسانه

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه تهران سیما گفت: فضایی که در شبکه ماهواره‌ای «فارسی ۱» مشهود است، به خصوص برای نوجوان‌ها، فضایی است که حتی از فیلم‌های مبتذل‌تر از این هم اثرگذارتر است.

عزیز انصاری با اجرای موسیقی و خلق لحظات شاد، مراسم اهدای جوایز MTV را میزبانی می‌کند.

معاون صدا با تاکید بر تحقق رویکرد افزایش مناظره‌های رادیویی در سال جدید خاطرنشان کرد: طی ماه‌های اخیر هم برنامه‌های گفت‌وگو محور و هم برنامه‌های مناظره در صدا افزایش پیدا کرده‌است.

فرهنگ

همایش «عاشیقلار دونیاسی» به منظور نکوداشت استاد جواد دربندی و رونمایی از کتاب عاشیقلار دونیاسی با حمایت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از سوی موزه دکتر سندوزی برگزار می‌شود.

مجید جوزانی، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران از تبدیل تالار ناصری به مکان دائمی اکران فیلم‌های فرهنگی سینمای ایران طی دو ماه آینده خبر داد.