236 پرونده درباره اصل 44

رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر لزوم پایبندی به قانون و برنامه در کشور گفت: بی‌توجهی به قانون و برنامه در کشور خسارت‌بار است. به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی در مراسم معارفه مدیرکل جدید بازرسی استان آذربایجان شرقی که به علت تاخیر پرواز تهران ـ تبریز یک ساعت دیرتر به این جلسه رسیده بود، از بی‌توجهی به قول و قرارها و بی‌برنامگی انتقاد کرد و افزود: هزینه‌های زیادی از بی‌توجهی به برنامه و قانون در کشور پرداخت می‌شود. به ‌عنوان نمونه، در همین تاخیری که در پرواز ایجاد شد، وقت زیادی از مدیران استان که در این جلسه حضور دارند، تلف شد.

وی تصریح کرد: هزینه فرصت‌سوزی‌ها و تاخیرها و هدررفت نیروها و منابع را چگونه باید محاسبه کرد و چه کسی باید پاسخگوی آن باشد. این را همه از خود بنده تا دیگران باید جدی بگیرند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در کشور، به حق درباره مبارزه با فساد، بی‌قانونی و تخلف تلاش زیادی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: خوشبختانه موج عدالت‌خواهی در کشور جدی است و دولت و دستگاه‌های دیگر هم خود را ملتزم به اجرای عدالت می‌دانند و این شعار مقدسی است که هیچ‌گاه نباید فروکش کند. اما نکته مهم این است که امروز آیا هزینه خسارت فساد در کشور بیشتر است یا هزینه خسارتی که از بی‌برنامگی و عدم تقید به تعهد، برنامه، قرارها به جامعه و بیت‌المال تحمیل می‌شود. رییس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: این سازمان در خدمت دولت است و برای این کار، نکات مهم بازرسی‌هایی که در طول برنامه چهارم انجام شده را به عنوان هدیه‌ای برای مسوولان ارسال می‌کند.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان بازرسی کل کشور همچنین در جمع فعالان اقتصادی، صاحبان صنایع و اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان آذربایجان شرقی گفت: نیاز امروز اقتصاد و صنعت کشور این است که بخش خصوصی و دولتی نسبت به هم حسن ظن و اعتماد متقابل داشته باشند.

وی سپس با بیان این که بازار تولید و گردش مالی کشور، شفاف نیست و تولید نیز یا اصلا استاندارد ندارد یا این‌که به‌راحتی جابه‌جا می‌شود اظهار کرد: بخش زیادی از وام‌های تولیدی را تعقیب کردیم مشخص شد که این وام‌ها در بازار زمین و مسکن یا در بازار تجارت و بازرگانی در گردش بود. پورمحمدی افزود: با خراب‌شدن بازار زمین و مسکن این وام‌ها معوقه شد. البته ما به بانک‌ها هم انتقاد داریم.

وی با انتقاد از متوقف‌شدن نظام مالیاتی کشور گفت: نباید چنین چیزی اتفاق بیفتد. چرا باید این‌گونه باشد، مشکلات باید به‌صورت جدی طرح شود و هر کدام از بخش‌های خصوصی و دولتی باید صادقانه اشکالات خود را بپذیرند تا به طرح و نقشه مشترک برای توسعه برسند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور بر شفافیت و تسهیل‌شدن سیاست‌های اقتصادی کشور تاکید و اظهار کرد: سازمان بازرسی کل کشور تنها یک خواسته از بخش‌های مختلف اقتصادی دارد و آن التزام به قانون و مقررات است.

پورمحمدی با عنوان اینکه «در سال گذشته ۱۰۶ پرونده بازرسی در مورد اصل ۴۴ داشتیم و امسال حدود ۱۳۰ پرونده» گفت: همه ما و دولت در تلاشیم تا آن‌چه در اصل ۴۴ آمده به‌درستی اجرا شود. وی در پایان گفت: اعتماد و حسن ظن در شرایط امروز پایه فعالیت همه فعالان اقتصادی و مسوولان اجرایی کشور است.