گزارش برنامه نمایشی تالارهای تهران

سالن‌های تئاتر تهران از فردا یکشنبه ۱۶ خرداد‌ ماه بعد از پشت سرگذاشتن سه روز تعطیلی فعالیت‌شان را از سر می‌گیرند. مجموعه تئاتر‌شهر فعالیتش را با میزبانی نمایش «پروفسور بوبوس» نوشته الکسی‌فایکو به کارگردانی آتیلا پسیانی پی‌می‌گیرد.

این نمایش همچون روزهای گذشته ساعت ۲۰ در تالار اصلی تئاتر‌شهر به صحنه می‌رود که اجرای این اثر نمایشی تا بیست‌ویکم خرداد‌ ماه ادامه دارد.

تالار «چهارسو» که میزبان نمایش «شهر بدون آسمان» نوشته پوریا آذربایجانی و کار کیومرث مرادی‌ بود، با پایان‌یافتن این اجرا اواخر خرداد ماه، میزبان نمایش جدید حمیدرضا آذرنگ با نام «خداحافظی نکردی با نجمه سورچی» می‌شود.

در تالار قشقایی نیز نمایش «پری‌خوانی عشق و سنگ» نوشته و کار چیستا یثربی راس ساعت ۱۵/۱۹ دقیقه به صحنه می‌رود.تالار سایه هم این روزها میزبان نمایش «کهربا» به کارگردانی و نویسندگی سیمین امیریان است که ساعت ۱۹ اجرا می‌شود.

نمایش «کا»، نوشته سیاوش پاکراه و کار رحمت امینی عنوان نمایشی است که در کارگاه نمایش اجرا می‌شود. این اثر نمایشی ساعت ۳۰/۱۸ دقیقه به صحنه می‌رود.

اما تماشاخانه ایرانشهر از فردا ـ ۱۶ خرداد ماه ـ میزبان نمایش «کالیگولا» نوشته آلبر کامو و کار همایون غنی‌زاده می‌شود که راس ساعت ۲۰ در سالن شماره یک این مجموعه اجرا می‌شود.سالن استاد سمندریان ایرانشهر نیز از بیستم خرداد‌ ماه به طور همزمان میزبان اجرای دو نمایش «مده آ» و «نبرد» نوشته هاینر مولر و کار قطب‌الدین صادقی خواهد بود و قرار است میکائیل شهرستانی نیز نمایش «خانه برنارد آلبا» را در همین سالن اجرا کند.تالار مولوی این روزها میزبان سه نمایش «همچون انتظار الکترا» به کارگردانی صادق صفایی است که ساعت ۱۸ در تالار اصلی مولوی اجرا می‌شود.

در تالار کوچک نیز نمایش «یک دقیقه سکوت» نوشته محمد یعقوبی و کار آیدا کیخایی اجرا می‌شود. این نمایش که اجرای آن تا بیست‌ویکم خرداد‌ ماه تمدید شده است، سالن ۱۵/۱۹ دقیقه به صحنه می‌رود.در تالار اصلی نیز نمایش «شبی که راشل از خانه رفت» به کارگردانی پریسا مقتدی ساعت ۳۰/۲۰ دقیقه اجرا می‌شود.

تماشاخانه سنگلج نیز این روزها میزبان نمایش «عفریته ماچین» به کارگردانی علی یداللهی است که این نمایش ساعت ۱۹ به صحنه می‌رود.تالار «هنر» میزبان دو نمایش «گربه‌ای در قصر ملکه» به کارگردانی عبدالله آتشانی و«افسانه شیرزادخوان» به کارگردانی آدینه سمنانی است که به ترتیب ساعت ۱۸ و ۱۹:۳۰ دقیقه اجرا می‌شود.اجرای این دو نمایش تا روز ۱۹ خرداد ماه ادامه دارد و به دلیل اجرای ۱۰ روزه پروژه مشترک ایران و آلمان به مدت ۱۰ روز متوقف می‌شود و از ۲۹ خرداد ماه دوباره اجرای خود را از سر می‌گیرند.