جک گیلنهال، بازیگر «شاهزاده پارس: شن‌های زمان» در گفت‌وگویی در یک کنفرانس خبری در بریتانیا درباره مهارت‌های خاصی که باید در اجرای نقش «دستان» به دست آورد و استفاده از لهجه بریتانیایی در فیلم صحبت کرد. گیلنهال درباره چگونگی اجرای این نقش اکشن و مهیج گفت: در این فیلم با گروهی از بهترین عوامل حرفه‌ای سینما همکاری داشتم و این به من کمک کرد که تمامی صحنه‌های خطرناک فیلم را به بهترین نحو ممکن به اجرا برسانم. بازیگر نقش دستان در شاهزاده پارس با بیان این‌که از نوجوانی سری بازی‌های موسوم به شاهزاده پارس را دنبال می‌کرده است؛ افزود: این نقش برای من بسیار مناسب بود و همواره می‌خواستم ایفاگر نقش شاهزاده باشم.

گیلنهال در خصوص مشکلاتش در اجرای نقش دستان نیز گفت: بدون شک صحبت با لهجه بریتانیایی سخت‌ترین بخش کار برای من بود و من مجبور بودم هر روز به همین نحو صحبت کنم و برای رسیدن به لهجه مورد نظر سفری را آغاز کردم و منطقه به منطقه در جاهای مختلف انگلستان گشتم و با افراد مختلف به گفت‌وگو پرداختم.

گیلنهال درباره حفظ شکل فیزیکی بدنش به همین حالت که در فیلم «شاهزاده پارس» دیده می‌شود نیز گفت: این سوال قبلا هم از من پرسیده شده است، اگر ممکن باشد سعی خودم را در حفظ وضعیت ظاهری‌ام خواهم کرد.

ایفاگر نقش دستان درباره صحنه‌های جالب فیلم نیز گفت: صحنه کار با شترمرغ‌ها برایم بسیار جذاب و کمی خطرآفرین هم بود؛ اما هیچ‌وقت دوست ندارم این صحنه‌ها دوباره اتفاق بیفتند.

گیلنهال درباره درجه حرارت بالای لوکیشن‌های ساخت فیلم و تاثیر آن بر شرایط جسمانی شاهزاده پارس گفت: این نکته به منظور شما از شرایط جسمانی برمی‌گردد؛ به نظر من، بعضی از مواقع گرم‌ بودن هوا به شل شدن عضلات و ایفای بهتر اعمال بازیگران منجر می‌شد و بعضی وقت‌ها هم مشکل‌آفرین و کلافه‌کننده بود.

وی افزود: ما هر روز حدود ۴۰ دقیقه را صرف به تن کردن لباس‌ها و گریم می‌کردیم و در این موقع گرما اذیت می‌کرد، اما وقتی حس می‌کردم باید فرماندهی یک لشکر عظیم را بر عهده بگیرم بدون توجه به گرما بسیار هیجان‌زاده می‌شدم و به ادامه کار علاقه‌مندتر می‌شدم.

جک گیلنهال برای اجرای نقش شاهزاده پارس دوره‌های آمادگی بدنی و تمرینات خاصی را پشت سر گذاشته است.این فیلم با حضور سینماگرانی چون «جک گیلنهال»، « جما آرترتون»، «آلفرد مولینا» و «بن کینگزلی» توسط کمپانی فیلمسازی «والت دیزنی» آماده نمایش شده است.

شاهزاده پارس به کارگردانی نویل، فیلمساز بریتانیایی و خالق آثاری چون «چهار عروسی و یک تشییع جنازه» توسط «جری بروکهایمر» تهیه شده است.

مایکل نویل در کارنامه‌اش ساخت فیلم‌های «هری پاتر و جام آتش» و «لبخند مونالیزا » و البته فیلم تحسین شده «دنی براسکو» را به ثبت رسانده است.

تهیه‌کننده اثر هم جری بروکهایمر، چهره مطرح سینمای دنیا است که در سال‌های اخیر فیلم‌های پادشاه آرتور و دژاوو را تهیه کرده است.

گیلنهال در فیلم «شاهزاده پارس» در نقش «دستان» یک شاهزاده جوان ایرانی در قرن ششم ظاهر می‌شود که با ملحق شدن به «تامینا» با نقش‌آفرینی «جما آرترتون»، یک شاهزاده تبعیدی و دست‌یابی به هدیه‌ای از خدایان توانایی مالک‌شدن و تسلط بر دنیا را به‌دست می‌آورد.

دستان، شاهزاده‌ای جوان، باید نیروها را به تهمینه، یک شاهزاده حساس و چابک، ملحق کند تا از به‌دست‌ آوردن شن‌های زمان (که هدیه‌ای از طرف خدایان است که می‌تواند زمان را به عقب بازگردانده و به صاحبش، توانایی اداره جهان را می‌دهد) توسط یک نجیب‌زاده شرور، جلوگیری کند.

از دیگر بازیگران «شاهزاده پارس» می‌توان به «آلفرد مولینا» و «تونی کبل» اشاره کرد.

«جردن مکنر» که بازی شاهزاده پارس را طراحی و تهیه کرده است در نگارش فیلم‌نامه این اثر نیز سهیم است.سری بازی‌های شاهزاده پارس چند بازی به روایت جردن مکنر و ساخته شرکت یوبی سافت است که سری به تمدن ایران می‌زند. شاهزاده پارس چندگانه است و موضوع داستان سند تاریخی ندارد و قبلا اتفاق نیفتاده است.

داستان به قبل از تولد مسیح برمی‌گردد که ایران کشوری قدرتمند و نامدار و همسایه کشور بابل است. نوع داستان در نسخه‌های بازی متفاوت است. این بازی از نوع اکشن بوده و ابزار جنگ در این بازی سنتی (مانند شمشیر و تیر و کمان) است.

بنابراین گزارش، شاهزاده پارس در انگلستان و مراکش فیلمبرداری شد و بودجه صرف‌شده برای این پروژه بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار (۱۰۰ میلیون یورو) بوده است.

پروژه شاهزاده پارس برای نخستین‌بار در مراکش مقابل دوربین رفت و فیلمبرداری آن سه ماه به طول انجامیده است.

مراحل پس از تولید فیلم شاهزاده پارس نیز یک سال به طول انجامیده است.مایک نویل، کارگردان شاهزاده پارس، شن‌های زمان، چندی پیش ساخت یک فیلم در ژانر جاسوسی را برای شرکت فیلمسازی برادران وارنر بر عهده گرفته است.