ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های تردد برای برگزاری مراسم 14 خرداد

پیش‌بینی می‌کنیم دو میلیون زائر با ۴۹ هزار اتوبوس در مراسم ارتحال حضرت امام(ره)حضور پیدا کنند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد در بیست و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) را اعلام کرد. به گزارش ایسنا، سرهنگ سید هادی هاشمی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود ۲ میلیون زائر با بیش از ۴۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در مراسم امسال حضور یابند، گفت: بر این اساس ساعت ورود کاروان‌ها به ۱۰ پارکینگ از پیش تعیین شده، از ساعت ۴:۳۰ جمعه تا ۹ صبح در نظر گرفته شده است.

وی به ممنوعیت‌های تردد اشاره کرد و گفت: بر این اساس از ساعت ۱۷ روز پنج‌شنبه ۱۳ خرداد ماه تا پایان مراسم و تخلیه کامل پارکینگ‌ها و معابر و برقراری شرایط عادی، تردد کلیه وسایط باری سنگین در مسیر آزادگان و محور جاده تهران ــ قم و بالعکس ممنوع بوده و این وسایط نقلیه می‌توانند از جاده تهران ــ ساوه و سلفچگان و بالعکس تردد کنند.

رییس پلیس راهور تهران افزود: همچنین تردد وسایط نقلیه سنگین و نیمه سنگین باربری اعم از کامیون، کامیونت در این مدت در جاده مخصوص کرج از سه راه کاروانسرای سنگی به سمت شرق در جاده قدیم، جاده قدیم کرج از محل دپوی ارتش، جاده قدیم از محل رمپ‌ها و لوپ‌های تقاطع غیر همسطح جاده قدیم ــ آزادگان، بزرگراه آزادگان ابتدای آزاده راه تهران ــ ساوه، آزاد راه تهران ــ ساوه از عوارضی، بزرگراه یاسینی منتهی به بسیج از محل پل آزمایش به سمت جنوب و پل‌های غیر همسطح بسیج به سمت آزادگان غرب ممنوع است.

وی تصریح کرد: از ساعت ۱۷ روز پنج‌شنبه تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم و عادی شدن وضعیت معابر تردد کلیه وسایط نقلیه سبک و سنگین به استثنای اتوبوس‌های بسیج استان تهران،‌استان‌های خراسان شمالی و رضوی، قزوین، آذربایجان غربی و شرقی از بزرگراه صالح‌آباد حد فاصل پل شهید صنیع خانی تا بهشت زهرا (س) و خیابان شهید رجایی ــ جاده قدیم قم از آزادگان تا حسن‌آباد ممنوع است.

رییس پلیس راهور تهران گفت: از ساعت ۴ صبح روز جمعه ۱۴ خرداد ماه تا پایان مراسم تردد کلیه وسایط نقلیه از قم به تهران به استثنای اتوبوس‌های کاروان‌های زائران اعزامی از شهرستان‌های جنوب، جنوب شرقی و غربی در آزاد راه قم ــ تهران حدفاصل پل حسن آباد تا پل شهید کاظمی ممنوع بوده و این گونه وسایط نقلیه از طریق جاده قدیم قم ــ تهران به سمت تهران ادامه مسیر خواهند داد و آن دسته از وسایط نقلیه که قصد شرکت در مراسم عزاداری را دارند از طریق جاده قدیم قم ــ تهران درب شرق بهشت زهرا (س) (درب گلدسته) داخل بهشت زهرا (س) شده و در پارکینگ‌های از پیش تعیین شده، مستقر خواهند شد.

وی ادامه داد: تردد انواع وسایط نقلیه در محور آزاد راه تهران ــ قم حد فاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران ــ قم مجاز بوده و محدودیتی اعمال نخواهد شد، لیکن در صورت ضرورت و حسب تشخیص پلیس راهور تهران بزرگ محدودیت ترافیکی در محور فوق اعمال و ضمن ممنوعیت تردد در مسیر مذکور، وسایط نقلیه به مسیر جاده قدیم قم هدایت خواهند شد.

رییس پلیس راهور تهران گفت: بریدگی آزاد راه خلیج‌فارس قبل از عوارضی مقابل در پاویون به طور کامل مسدود و خودروهای مدعوینی که قصد ورود به حرم مطهر را دارند و از شمال به جنوب تردد می‌کنند، باید در بریدگی بعد از عوارضی (حدود ۴۰۰ متر جلوتر) دور زده و به سمت حرم ادامه مسیر دهند. تاکسی‌های فرودگاه امام خمینی(ره) نیز باید در ساعات اولیه روز جمعه مورخ ۱۴ خرداد ماه تا پایان مراسم از مسیر آزاد راه تهران ــ ساوه تردد کنند و در مسیر جنوب به شمال جاده قدیم قم بعد از کهریزک نرسیده به تقاطع سایت، خودروها به باند کندرو هدایت و از طریق جاده نظامی به جاده روستایی قمصر وارد شده و در نهایت وارد باقر شهر جهت ادامه مسیر به سمت شمال خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: مسیر تردد مسافران به مقصد فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) از طریق کمربندی آزادگان، تهران ــ ساوه و بالعکس صورت خواهد گرفت و محور شهید رجایی از ابتدای مسیر شمال به جنوب تا جاده قدیم و سه راهی سلفچگان به سمت تهران بر روی وسایط نقلیه سنگین مسدود خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رییس پلیس راهور تهران به محدودیت های توقف اشاره کرد و گفت: بر این اساس از ساعت ۱۷ روز ۱۳ خرداد تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم مطهر توقف کلیه وسایط نقلیه در آزاد راه تهران ــ قم از پل شهید کاظمی به سمت جنوب تا عوارضی در هر دو سمت، توقف کلیه وسایط نقلیه در مدخل‌های ورودی و خروجی و خیابان‌های اصلی بهشت زهرا(س) و خیابان‌های فرعی منتهی به پارکینگ‌ها و توقف کلیه وسایط نقلیه در طول بلوار امام (ره) ضلع شمال حرم از میدان ساعت تا پل حرم در هر دو مسیر ممنوع است.

وی در عین حال تصریح کرد: روز ۱۴ خرداد ماه ۱۰ هزار دستگاه موتورسیکلت‌ به سمت مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) حرکت می‌کنند که مسیر آنها از طریق صالح‌آباد بین ساعات ۸ تا ۹ خواهد بود.