پیش‌بینی جنگ در خاورمیانه

رژیم صهیونیستی در تدارک حمله گسترده به غزه است

اگر باز هم دست به جنایت بزنید، توفان خشم ملت‌های منطقه ریشه شما را برخواهد کند رییس‌جمهوری با بیان اینکه فلسفه وجودی رژیم صهیونیستی جنگ، توطئه، تهاجم، تهدید، فشار به مردم و ترور است، خبر داد که این رژیم در تدارک حمله گسترده به غزه است.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد که دیروز در ادامه سفر استانی به ایلام سفر کرده بود، در اجتماع مردم این شهر تصریح کرد: رژیم صهیونیستی برای آدم کشی، ترور و تجاوز ایجاد شده است و به گمان خودشان برای جبران شکست‌های گذشته، پس از جنایت حمله به کاروان آزادی، در تدارک حمله گسترده به غزه است. احمدی‌نژاد به رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورتی که به غزه حمله کند، ملت‌های منطقه ریشه‌های این رژیم را برخواهند کند. احمدی‌نژاد با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به کشتی‌های کاروان آزادی غزه که حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه بودند، اظهار داشت: بیش از ۶۰ سال پیش با فریب‌کاری و دغلکاری آمدند و به زور سلاح در قلب منطقه ما رژیمی جعلی را تحمیل کردند.

رییس‌جمهوری با اشاره به تجاوز این رژیم در سال ۱۳۸۵ به لبنان گفت: رژیم صهیونیستی تلاش کرد لبنان را تصرف کند و وحشیانه‌ترین اقدام‌ها را در جنوب لبنان انجام داد و در برابر مقامت تاریخی لبنان شکست خورد و به تلافی آن، خود را تجهیز کرد و مردم مظلوم غزه را که در منطقه‌ای کوچک و محدود در محاصره هستند، مورد هجوم قرار داد.

وی همچنین درباره حمله این رژیم به غزه در سال ۱۳۸۷ خاطرنشان کرد: مردم غزه در دریا و خشکی تحت محاصره کامل هستند. راه هوایی آنان نیز محدود و تحت کنترل است. سه سال است در محاصره دارویی، غذا، آب و حداقل‌های زندگی به سر می‌برند و حتی اجازه نداشتند مصالح ساختمانی برای بازسازی وارد غزه شود.

رییس شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به راه‌اندازی کاروان آزادی غزه گفت: مردمی از ۴۰ کشور به ستوه آمدند، عواطف انسانی و شرافت و آزادگی آنان جریحه‌دار شد و داوطلبانه و به طور خودجوش مواد غذایی و دارویی در چند کشتی آماده کردند و با پرچم صلح و آزادی و برادری به سمت غزه حرکت کردند.

وی ادامه داد: سگ‌های وحشی، آدمکش‌ها و جلادهای حرفه‌ای صهیونیسم به جای اینکه از این کاروان استقبال کنند و به دلیل سه سال محاصره ناجوانمردانه و وحشیانه شرمنده شوند و راه را باز کنند تا کمک‌های غذایی مردم دنیا به مردم مظلوم غزه برسد، با هلیکوپتر، هواپیما و موشک و گلوله به مردم بی‌دفاع و بی‌سلاحی حمله می‌کنند و عده زیادی را می‌کشند.

هشدار به رژیم صهیونیستی

رییس‌جمهوری خطاب به رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اگر باز دست به جنایت بزنید توفان خشم ملت‌های منطقه ریشه شما را برخواهند کند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه وقایعی که امروز در غزه و فلسطین می‌گذرد شرم آور است، اظهار داشت: امروز هیچ انسان آزاده‌ای در دنیا نیست که از شنیدن مسائل غزه و جنایات صهیونیست‌ها سراسیمه نشود و خون او به جوش نیاید، امروز هر انسان با اراده‌ای تلاش می‌کند که قدمی علیه جنایتکاران صهیونیستی بردارد. وی با اشاره به اینکه حمله رژیم صهیونیستی به کشتی‌های کاروان آزادی، خلاف ارزش‌های انسانی بوده است، گفت: این عمل رژیم صهیونیستی، خلاف قانون و عدالت بود و این عمل تنها منطبق با روحیه و منطق استکباری و استعماری این رژیم بود. احمدی‌نژاد در ادامه با طرح این سوال که چرا رژیم صهیونیستی این گونه وحشیانه به کاروان آزادی حمله می‌کند، اولین علت این مساله را آدم‌کشی این رژیم دانست و گفت: اگر این رژیم یک روز تهدید و ترور نکند، به منزله مرگ این رژیم است. به گفته رییس‌جمهوری، سرتاسر حیات رژیم صهیونیستی سرشار از جنایت است، رژیم صهیونیستی در طول این سال‌ها در صدرا، شتیلا و جنوب لبنان و اردوگاه‌ها جنایت‌های زیادی را انجام داده است. وی دومین علت جنایات رژیم صهیونیستی را حمایت غرب و دولت آمریکا از این رژیم دانست و گفت: متاسفانه در طول ۶۰ سال این رژیم هر جنایتی را انجام داد و همواره مورد حمایت دولت آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی قرار گرفت.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: دلیل سوم جنایات رژیم صهیونیستی، سکوت برخی کشورهای عربی است متاسفانه سکوت و مماشات و عقب‌نشینی، جرات این جنایتکاران را مضاعف کرده است آنان تصور کرده‌اند که هر جنایتی را انجام داده‌اند مجازاتی در انتظار آنان نیست، ولی بدانند که روزی به سزای کار خود می‌رسند. رییس‌جمهوری خطاب به همه ملت‌های دنیا اظهار داشت: امروز همه دولت‌ها و ملت‌ها باید نظر خود را در برابر این حادثه اعلام کنند، این حادثه مرزبندی بین کسانی که حقیقتا طرفدار انسانیت، برادری و صلح هستند با کسانی است که منافقانه به دنبال تسلط بر جهان، جنایت و چپاول ثروت ملت‌ها هستند، می‌باشد.

وی با بیان اینکه ضدیت با قانون، حقوق بشر و جنایت جنگی آشکارتر از این نمی‌شود، اظهار داشت: ما انتظار داریم همه کسانی که جایگاه دارند نظر خود را به صراحت درباره این حادثه سنگین و توهین بزرگ به بشریت اعلام کنند. احمدی‌نژاد با بیان اینکه دولت آمریکا موضع بسیار ضعیف و جانبدارانه اتخاذ کرده است، افزود: آمریکا به جای محکوم کردن جنایت، مواضع دو پهلو و سه پهلو اتخاذ کرده است و تلاش کرده از موضع‌گیری فرار کند. وی با بیان اینکه برخی کشورهای اروپایی مواضع خوبی اتخاذ کرده‌اند، گفت: برخی شخصیت‌های انقلابی مواضع خوبی در این بین اتخاذ کرده‌اند، امروز این مواضع باید به یکدیگر گره بخورد و جبهه جهانی علیه تجاوز، قانون شکنی و تروریست و تعدی به حقوق ملت‌ها تشکیل دهند.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه از چند ماه قبل رژیم صهیونیستی برای جبران شکست در غزه و جنوب لبنان برنامه‌ریزی کرده است، اظهار داشت: این رژیم از مدت‌ها قبل، طرح‌های عملیاتی آماده کرده، ولی از زمانی که متوجه شد ایران، سوریه و لبنان در یک جبهه متحد در کنار هم ایستاده‌اند، وحشت کرد و از آن طرح شیطانی عقب‌نشینی کرد.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: امروز ما اطلاعات دقیقی داریم که آنان برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌اند که بعد از سه سال محاصره غزه و به خیال خود تضعیف مقاومت یک حمله گسترده‌ به غزه انجام دهند و به تصور خودشان شکست‌های گذشته را جبران کنند. وی اظهار داشت: خطاب به آنان می‌گوییم جنایات دیگر بس است، اگر باز هم دست به جنایت بزنید توفان خشم ملت‌های منطقه ریشه شما را برخواهد کند.

هشدار به حامیان رژیم صهیونیستی

رییس‌جمهوری خطاب به حامیان رژیم منحوس صهیونیستی تصریح کرد: ۶۰ سال از جنایت‌های این رژیم حمایت کردید دیگر کافی است؛ بدانید که اگر این بار دست از حمایت این رژیم برندارید هنگامی که خشم ملت‌های منطقه لبریز شود تنها منحصر به مرزهای فلسطین نخواهد شد و تک تک شما را شریک جرم این رژیم می‌شناسد و پای میز محاکمه می‌کشاند.

وی با قدردانی از ملت‌هایی که در کاروان آزادی حضور داشتند، خاطرنشان کرد: از کشورهایی که در کاروان تاریخی آزادی مشارکت داشتند به خصوص مردم کشورهای ترکیه، یونان و آلمان تشکر می‌کنم. احمدی‌نژاد ادامه داد: مطمئن باشید که این کاروان نمونه‌ای از خواست همه ملت‌ها است و به طور قطع با توکل به خداوند متعال به زودی ملت مظلوم فلسطین و غزه آزاد می‌شوند و در پایان روسیاهی به صهیونیست‌ها و اربابان جنایتکار آنها باقی خواهند ماند.

امروز صحنه آزمایش شورای امنیت است

وی خطاب به شورای امنیت تصریح کرد: از شورای امنیت می‌خواهم که در خصوص جنایت رژیم صهیونیستی در کاروان آزادی قطعنامه‌ای صادر کند تا بدین واسطه دست صهیونیست‌ها از ادامه جنایات قطع شود. وی افزود: اگر می‌خواهید شورای امنیت همچنان اعتبار و جایگاه داشته و ادامه مسیر دهد، باید بداند که امروز صحنه آزمایش است و این شورا باید نشان دهد که فقط برای کشورهای مورد نظر آمریکا و اربابانش قطعنامه صادر نمی‌کند. رییس‌جمهوری با بیان اینکه شورای امنیت باید ثابت کند که به دنبال ثبات امنیت در کشورها است گفت: به طور قطع یگانه پرستی پیروز است و فلسطین به زودی جشن پیروزی را خواهد گرفت، اما سوال اینجا است که به چه دلیل عده‌ای به این درجه از جنایتکاری و وحشی‌گری رسیده‌اند؟ به این دلیل که دل‌های آنها از عشق به خدا، اولیای خدا، پیامبر گرامی اسلام خالی شده است.