اعتراض شدید ایران به حمله اسرائیل به «کاروان آزادی»

احمدی‌نژاد:رژیم صهیونیستی دیگر چه کار کند که آمریکا و اروپا کلید حقوق بشرشان فشرده شود

دنیای اقتصاد- حمله اسرائیل به کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه، انتقاد شدید مقامات ایران را در پی داشته است. از جمله محمود احمدی‌نژاد،‌ رییس‌جمهور این حمله را محکوم کرده است. به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد در همایش تجلیل از بانوان سرافراز ایرانی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همچنین جنایت اخیرش گفت: رژیم صهیونیستی دیگر چه کار کند که آمریکا و اروپا ـ که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند ـ کلید حقوق بشرشان فشرده شود و این ادعای خود را عملی کنند.

وی با بیان اینکه «عده‌ای از قشرهای مختلف بسیج شده‌اند لوازم و وسایل جمع کرده‌اند که به مردم غزه کمک کنند» گفت: می‌بینید که این رژیم به این افراد که حامل کمک به مردم غزه هستند، حمله می‌کنند. موادغذایی را گروگان می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند این کمک‌ها به مردم غزه برسد، برخی خیال می‌کنند که این اقدامات نشان‌دهنده قدرت رژیم صهیونیستی است، در صورتی که نشان‌دهنده قدرت آنها نیست این رژیم رو به اضمحلال است.

وی خطاب به حامیان رژیم صهیونیستی گفت: نصیحت‌تان می‌کنیم که دست از حمایت از این رژیم بردارید. اگر می‌خواهید باقی بمانید و احترامی در عرصه جهانی داشته باشید و در آینده‌ جهان جایی داشته باشید باید دست از حمایت از این رژیم بردارید و اگر شما به حمایت‌هایتان از این رژیم آدم‌کش حرفه‌ای ادامه دهید بدانید که ملت‌های منطقه نه تنها دمار از روزگار این رژیم درمی‌آورند، بلکه راه را برای همیشه در برابر شما خواهند بست. در همین رابطه ،سعید جلیلی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی نیز حمله اسرائیل به کاروان کمک رسانی به غزه را وحشیانه و نشانه اوج عجز و استیصال این رژیم دانست. به گزارش ایلنا، جلیلی این حمله را نوعی راهزنی تروریستی دانست و افزود: رژیم جنایتکار و تروریست صهیونیستی که در برابر فشار روز افزون افکار عمومی جهان قرار گرفته، اینک به آدم کشی دریایی روی آورده است.

جلیلی حمله رژیم صهیونیستی به کشتی آزادی را آزمونی برای جهانی مدعی آزادی و حقوق بشر در برابر افکار عمومی جهان دانست و گفت: اینک آمریکا و حامیان بین‌المللی و منطقه‌ای رژیم جنایتکار صهیونیستی در برابر افکار عمومی جهان باید پاسخگوی پشتیبانی‌های خود از این رژیم باشند.

سردار وحیدی، وزیر دفاع نیز گفت: اسرائیل با یورش وحشیانه به کاروان آزادی شمارش معکوس نابودی خود را کلید زد.

به گزارش ایلنا، سردار وحیدی با محکوم کردن این اقدام اسرائیل افزود: این اقدام سبعانه جنایت علیه بشریت، راهزنی دریایی و مظهر تروریسم دولتی است. رژیم صهیونیستی نشان داد که حتی به ابتدایی‌ترین اصول حقوق بشر نیز پایبند نیست.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با صدور بیانیه‌ای، جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به ناوگان کمک‌رسانی به فلسطین را محکوم و تاکید کرد که این حادثه بار دیگر ماهیت جنایتکارانه و جنگ‌طلب آن رژیم را عیان ساخت.

به گزارش ایسنا، در بیانیه وزارت خارجه آمده است: با توجه به استمرار جنایت‌های رژیم صهیونیستی ضروری است این‌گونه اقدامات قویا در محاکم ملی و بین‌المللی مورد پیگیری قرار گیرد و شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز با تشکیل جلسه اضطراری در این خصوص اقدام عاجل نماید.